כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

איך לאבחן ולטפל במיגרנה?

מיגרנה היא סוג של כאב ראש הגורם לכאבים עזים, פועמים ברקות אחת או בשתיהן • כך תאבחנו ותפטלו בעצמכם

איך לאבחן ולטפל במיגרנה?
מיגרנה צילום: freepik

מיגרנה היא הפרעה המשפיעה על המוח, הגורמת לכאבי ראש חזקים ותכופים. מיגרנות מלוות לרוב בבחילות, הקאות ורגישות לאור ולקול.

לחלק מהאנשים יש נטייה גנטית למיגרנה. קיים סוג מסוים של מיגרנה הנקרא מיגרנות פוטופוביה הנובע מהרגישות לאור. חשוב לאנשים עם סוג זה של מיגרנה להימנע מאורות בהירים כמו נורות פלורסנט אם הם רוצים להפחית את תסמיני המיגרנה שלהם. כאבי ראש מיגרנה הם מחלות שעלולות להחליש עבור אנשים רבים, אך ישנן דרכים להקל על הסימפטומים שלהם, כגון נטילת משככי כאבים או הימנעות מטריגרים כמו קפאין או אלכוהול.

מהי מיגרנה?

מיגרנה היא הפרעה הגורמת לכאבי ראש עזים, בחילות ולעיתים גם רגישות לאור. התסמינים העיקריים של מיגרנה הם כאבים עזים ופועמים, רגישים מאוד לאור ולקול ותחושת לחץ בעיניים.

המילה "מיגרנה" מגיעה מהמילה הלטינית ל"כאבים ברקות". כ-33% מהאנשים הסובלים ממיגרנה מקבלים אותה כמתבגרים או צעירים בגילאי 15-35.

מיגרנה מכונה לעתים קרובות כאב ראש כלי דם מכיוון שמקורו בהתנפחות כלי הדם עקב הרחבת כלי הדם המובילה לזרימת דם מוגברת. זה מסביר מדוע מיגרנות עלולות לגרום לבחילות והקאות בעקבות הילה.

מיגרנה לעומת כאב ראב?

מיגרנה היא סוג של כאב ראש הגורם לכאבים עזים, פועמים ברקות אחת או בשתיהן. זה יכול להימשך בין 4 עד 72 שעות והוא יכול להיות מלווה בבחילות, הקאות ו/או רגישות לאור.

מיגרנות נגרמות מהתרחבות חריגה של כלי הדם בתוך המוח. הגורם המעורר לסוגים אלה של כאבי ראש לרוב אינו ידוע. כמה טריגרים כוללים: מתח, חוסר שינה, שינויים בתזונה, שינויים הורמונליים.

מיגרנה נמשכת בדרך כלל בין 4-72 שעות והן מאופיינות בתסמינים שונים הכוללים: כאב עז ברקות אחד או שניהם ובחילה, הקאות ו/או רגישות לאור

למה הרבה אנשים סובלים ממיגרנה?

מיגרנה יכולה להיות מצב מתיש שגורם לכאב קיצוני, בחילות והֲקָאָה. עבור כשלושה מתוך ארבעה אנשים עם מיגרנה, כאב זה מופעל על ידי אור או קול.

הרבה אנשים סובלים מכאבי ראש ממיגרנה, שיכולים לנוע בין קל עד מתיש. למרות שלא תמיד קל להיפטר ממיגרנות ברגע שהן מתחילות, יש כמה דרכים להתמודד איתם טוב יותר: בקש מהרופא שלך לרשום תרופה כגון טריפטנים (תרופה המשמשת לטיפול בכאבי ראש) או חוסם בטא (תרופה המסייעת בהקלה על תסמיני מיגרנות).

אם אינך רוצה לקחת תרופות כמו טריפטנים או חוסמי בטא, נסה להשתמש במים קרים על המצח על מנת להפחית את זרימת הדם ולהפחית את הכאב.

מיגרנה: הפרעת כאב כרונית

מיגרנה היא הפרעת כאב כרונית המאופיינת בכאב ראש פועם או פועם, בחילות ורגישות לאור, קול או ריח. התקף מיגרנה יכול להימשך בין דקות לשעות.

מצד שני, מיגרנה קשורה גם לנכות הקשורה לכאבי ראש עקב תסמינים נוירולוגיים כמו בחילות, הקאות ופוטופוביה. בארצות הברית לבדה בשנת 2016, 12 מיליון אנשים סבלו מכאבי ראש ממיגרנה שנמשכו 3 ימים או יותר.

מיגרנה מתרחשת כאשר תאי עצב תחושתיים במוח מעוררים וגורמים לשחרור כימיקלים אשר לאחר מכן מגרה את תאי העצב בראש לשחרר נוירוטרנסמיטורים מסוימים כמו סרוטונין וגלוטמט. הגורמים הנפוצים ביותר לכאבי ראש של מיגרנה הם מתח ואכילת מזונות מסוימים שמובילים לשינויים ברמות הסוכר בדם (כגון שוקולד).

מיגרנה היא הפרעת כאב ראש שכיחה שיכולה להיות חוזרת או כרונית. זה מאופיין בכאב ראש חמור ופתאומי בדרך כלל בצד אחד של הראש הנמשך בדרך כלל שעות או ימים. מיגרנה משפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם וישנם סוגים רבים ושונים של מיגרנות. חומרת מצב זה עשויה להשתנות מאדם לאדם, אך חשוב להכיר את התסמינים כדי שתוכל לדעת מתי הגיע הזמן לפנות לטיפול רפואי.

מיגרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד