י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל הסנקציות

איראן: תקלה דרמטית בנחיתה הובילה לפצועים. צפו

חמישה נוסעים נפצעו בעקבות קריסת כן הנחיתה של מטוס בואינג של חברת 'כספיאן איירליינס' האיראנית שנחת בנמל התעופה בעיר איספהאן. הבעיה של חברות התעופה האיראניות היא לא רק חוסר יכולתן לחדש את הצי שלהן בגלל הסנקציות, אלא גם היעדר אספקה ​​של חלקי חילוף לצי הקיים

איראן: תקלה דרמטית בנחיתה הובילה לפצועים. צפו
רגעי הדרמה בנחיתה צילום: צילום מסך

מטוס הבואינג 737-400 של חברת 'כספיאן איירליינס' סבל מקריסת כן הנחיתה בזמן שנחת בנפל התעופה בעיר איספהאן שבאיראן. לפי החקירה הראשונית, הגלגל הראשי השמאלי של המטוס קרס בנחיתה, מה שגרם למטוס לסטות ימינה ולצאת מהמסלול. נוסעי המטוס פונו באמצעות מגלשות חירום, מה שהוביל לפציעת חמישה מהם.

אין עוד הרבה מטוסי בואינג 737-400 בשירות נוסעים סדיר, כאשר על פי ch-aviation העוקב אחר מטוסים, יש רק 74 פעילים כעת מתוך צי עולמי של כמעט 500 בעבר. אבל באיראן, שם חברות התעופה נפגעו על ידי סנקציות המגבילות רכישת מטוסים חדשים, רבים מהמטוסים הללו הם עדיין בשירות.

הטיסה של אתמול(רביעי) לא ממש התנהלה כמתוכנן, לאחר שכן הנחיתה סבל מקריסה בזמן שנחת. הטיסה המופעלת על ידי חברת התעופה "כספיאן איירליינס", נסעה ממשאד לאיספהאן עם 117 נוסעים ותשעה אנשי צוות על סיפונה, כך על פי חברת Aviation Herald העוקבת אחר טיסות.

הפינוי התנהל באמצעות מגלשת חירום. שלוש נוסעות נפצעו באורח קל כתוצאה מהפינוי במגלשה, שני נוסעים גברים סבלו מפציעות חמורות כולל שבר בעצמות.

הבעיה של חברות התעופה האיראניות היא לא רק חוסר יכולתן לחדש את הצי שלהן, אלא גם היעדר אספקה ​​של חלקי חילוף לצי הקיים, אתמול אמר ראש רשות התעופה האזרחית במדינה כי החברות מתכננות לקחת את היצרנית איירבוס לבית משפט בשל מחסור באספקת חלקי חילוף.

ראש הרשות מוחמד מוחמדי הזהיר מפני "תקרית גדולה" אם חברות התעופה המקומיות לא יצליחו לתחזק את המטוס שלהן. נכון להיום, יותר ממחצית מטוסי הנוסעים במדינה מקורקעים עקב בעיות תחזוקה.

איראן נחיתת חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד