כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'חוק עמאר' אושר בקריאה טרומית: 44 בעד, 14 נגד

'חוק עמאר' אושר טרומית: 44 מול 14 • בבוקר קיבל הגר"ש עמאר את ברכת הגר"ע יוסף • ח"כ משה גפני: "החוק מבזה את הרבנות הראשית" • ומדוע משכה לבני את הווטו?

הגר"ש עמאר
הגר"ש עמאר

'חוק הרב עמאר', הצעת החוק שהוגשה על-ידי ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס אושר בצהריים בכנסת בקריאה טרומית: 44 מחברי הכנסת הצביעו בעד החוק ו-14 התנגדו.

הצעת החוק, המאפשר לרב ראשי מכהן לשוב ולהתמודד בבחירות לרבניים הראשיים פעם נוספת, קיבלה ביום ראשון את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה.

יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין היה זה ששכנע את יו"ר התנועה, שרת המשפטים ציפי לבני, להסיר את הוטו שהטילה. החוק הועבר לדיון בוועדת הפנים של הכנסת.

ח"כ משה גפני מיהדות התורה, שהתנגד להצעת החוק, אמר במליאת הכנסת: "הפוליטיקה החדשה עסוקה כל הזמן בדילים, החוק הזה מבזה את הרבנות הראשית. אני קורא לכנסת להתנגד לחוק הזה שהוא חוק של דילים, להפסיק את ההתבזות של הרבנות".

הבוקר הגיע הראשון לציון הגר"ש עמאר אל ביתו של הגר"ע יוסף להתברך לבחירתו מחדש לתפקיד הרב הראשי וקיבל את ברכתו. בחדר נכחו יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, ח"כ אלי ישי, נאמן הבית - יו"ר סיעת ש"ס ח"כ אריאל אטיאס, והגאון רבי דוד יוסף.

בבוקר בחרה ועדת הכנסת, בראשות ח"כ צחי הנגבי, את חמשת נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת לפי חוק הרבנות הראשית לישראל. הנציגים שנבחרו הם: ח"כ ישראל אייכלר, ח"כ גילה גמליאל, ח"כ עליזה לביא, ח"כ מירי רגב וח"כ יוני שטבון.

יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין ציין כי בזכות העובדה שהליכוד בחר בשתי נשים, יש רוב לנשים בנציגות הכנסת לאסיפה הבוחרת.

ח"כ ישראל אייכלר מחה על כך שנבחר רק נציג אחד של האופוזיציה: "כשיריב קבע שיהיו ארבעה נציגים לקואליציה ורק נציג אחד שמייצג 52 חברי אופוזיציה, הוא קבע עוד לפני ההצבעה שאין יחס הוגן כלפי האופוזיציה".

ש"ס, שהציגה בתחילה את מועמדה, ח"כ יעקב מרגי, מיהרה להסיר את מועמדותו, כמחווה ליהדות התורה שהסירה אף היא ביום שני את שני מועמדיה לתפקידי חברים בוועדות לבחירת דיינים (ח"כ אורי מקלב) ושופטים (ח"כ יעקב אשר).
הרב שלמה עמאר בחירות חוק כנסת הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד