י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הם נכשלו"

יום השנה למהומות בקפיטול: ביידן במתקפה על טראמפ

נשיא ארה"ב ביידן ציין את יום השנה למהומות בגבעת הקפיטול בהתרחשו בדיוק בשנה שעבר ובנאום מגבעת הקפיטול ותקף את טראמפ. "האגו הפגוע שלו חשוב לו יותר מהדמוקרטיה שלנו"

יום השנה למהומות בקפיטול: ביידן במתקפה על טראמפ
כוחות המשמר הלאומי בגבעת הקפיטול צילום: באדיבות המצלם

הנשיא ג'ו ביידן ציין היום (חמישי) את יום השנה הראשון למהומות הקפיטול שהתרחשו ב-6 בינואר אשתקד. בנאומו הוא תקף את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על כך שלא עשה דבר למנוע זאת, ואמר כי "כזה דבר לא יחזור על עצמו"

כזכור ב-6 לינואר 2021, תומכי טראמפ הסתערו על בניין הקפיטול בעקבות נאומו של הנשיא המפסיד מחוץ לבית הלבן, בו הטיל ספק בתוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020.

"בפעם הראשונה בהיסטוריה שלנו, נשיא לא רק הפסיד בבחירות, הוא ניסה למנוע את העברת השלטון בדרכי שלום כשהמון אלים הגיע לקפיטול", אמר ביידן בנאום מהקפיטול האמריקאי. "אבל הם נכשלו, הם נכשלו, וביום הזיכרון הזה, עלינו לוודא שמתקפה כזו לעולם, לעולם לא תקרה שוב".

בנאום שכולו מתפקה ישירה נגד טראמפ, הוסיף ביידן: "האגו החבול שלו חשוב לו יותר מהדמוקרטיה שלנו או החוקה שלנו. הוא לא יכול לקבל שהוא הפסיד".

ביידן שיבח את השוטרים שעמדו נגד המתקפה. "לפני שנה היום במקום הקדוש הזה, הדמוקרטיה הותקפה - פשוט הותקפה. רצון העם היה תחת תקיפה, החוקה - החוקה שלנו - עמדה בפני האיומים החמורים ביותר. משטרת הקפיטול, משטרת המטרופולין של וושינגטון, המשמר הלאומי ופקידי אכיפת החוק, ואמיצים אחרים הצילו את שלטון החוק, הדמוקרטיה שלנו החזיקה מעמד, אנחנו האנשים סבלנו, אנחנו האנשים ניצחנו".

טראמפ היה אמור לקיים מסיבת עיתונאים שתוכננה ליום השנה למהומות, אך היא בוטלה בפתאומיות, מקורביו הזהירו אותו שזה יגרום לבעיות מיותרות לרפובליקנים ולעצמו. במקום מסיבת עיתונאים היום, טראמפ צפוי להשמיע את דבריו בעצרת באריזונה בשבוע הבא.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ גבעת הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד