כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לראשונה אחרי 14 שנה: אדמו"רי סאטמר יפגינו יחד

הפלגים היריבים בסאטמר מתאחדים בהפגנה נגד גזרת הגיוס במנהטן • על תנאי שהציב נציג פלג מהרי"י, אמר האדמו"ר: "לא משנה מה שתבקש, אני רוצה שיהיו כמה שיותר אנשים"

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי



אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הרי שלראשונה בהיסטוריית שני הפלגים היריבים של חסידות סאטמר, כולם יתאחדו יחד לקראת 'עצרת הרבבות' הצפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב בכיכר פדראל פלאזה במנהטן, במחאה על חוק הגיוס של 'ועדת פרי'.

לא בקלות הגיעו הצדדים הניצים להבנות. מדובר במשא ומתן מרתוני שנמשך באינטנסיביות מאז ההכרזה הפומבית על העצרת, במהלך הכינוס נגד 'פגעי הטכנולוגיה' שקיים האדמו"ר מסאטמר ביום ראשון. מרגע ההכרזה, לא הפסיקה הדלת במעונו של האדמו"ר לנוע על צירה והטלפונים בביתו לא חדלו לצלצל. משלחות באו ויצאו. רבנים ועסקנים התרוצצו, בהם כאלו המייצגים את שני פלגי סאטמר, וכמובן מחצרות וקהילות נוספות.

אתמול בערב הגיע אל ביתו של האדמו"ר מסאטמר - המגיע פעם בשבוע לוויליאמסבורג שבברוקלין - רבי יצחק גליק, הספרא דדיינא של 'התאחדות הרבנים בארה"ב וקנדה', והודיע כי גם הפלג של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר יצטרף להפגנה, אך בכפוף למספר תנאים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב גליק דרש בשם הקהילה של מהרי"י מסאטמר, כי גם רב מטעם קהילתם יישא דברים בעצרת.

האדמו"ר מסאטמר הביע הסכמתו לבקשה ואמר: "לא משנה לי מה שתבקש, אני רוצה שיהיו כמה שיותר אנשים שיצאו להפגין בכל מחיר".

כך יצא המהלך לדרך. היום בשעה 10 בבוקר (שעון ניו-יורק) תיתן התשובה הסופית. "99.9 אחוז שהתשובה תהיה חיובית", אומר גורם במארגני ההפגנה.

כפי שכבר דווח, עלה האדמו"ר מסאטמר מיד בתום הכינוס נגד 'פגעי הטכנולוגיה', לביתו של האדמו"ר מגאלנטא, המשמש כחבר 'התאחדות הרבנים', כדי לדון עמו באפשרות של חבירה של שתי הקהילות, שתעמודנה בראשות העצרת.

המאמצים נשאו פרי. וכך, יזכו כולם לראות את שני האדמו"רים-האחים מעל בימה אחת, מלוכדים במפגן רבבות. לצידם יופיעו גם ראשי ישיבות ליטאיות, ובראשם ראשי ישיבת לייקווד, שאישרו אמש סופית את הגעתם.

בתוך כך, 'העדה החרדית' בירושלים הודיעה כי חבר הבד"ץ הגאון רבי נפתלי הירצקה פרנקל יגיע לניו יורק כדי לנאום בהפגנה.
הפגנה גזירת הגיוס ועדת פרי סאטמר התאחדות הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד