י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
170 שנה להסתלקותו

צפו: הרבי מבוטושאן ערך הילולא לראש השושלת

האדמו"ר מבוטושאן ערך את שולחנו לרגל יומא דהילולא ה-170 להסתלקותו של זקינו הרה"ק רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זי"ע - ראש שושלת הקודש בוטשעטש בוטושאן. סיקור ותיעוד

צפו: הרבי מבוטושאן ערך הילולא לראש השושלת
הילולת רבי אליעזר זאב מבוטשעטש בחצר בוטושאן צילום: אברומי רכניצר

במלאת 170 שנה של ראש שושלת הקודש בוטשעטש בוטושאן האדמו"ר הזקן הרה"ק רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זי"ע, התקיימה התכנסות מרכזית וסעודת הילולא בהיכל בית המדרש דחסידי בוטושאן, בהשתתפות רבנים חסידים ואנשי מעשה, בראשות נכדו ממשיך השושלת האדמו"ר מבוטושאן לעריכת השולחן לכבוד היום.

האדמו"ר נשא מדברות קדשו במעלת קדושת היום, וסיפר עובדות נשגבות אודות זקינו הק', ובתוך דבריו הזכיר את המעשה הידוע מזקנו בעל ההילולא, שכשנפגש עם מחותנו הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין זי"ע בסאדיגורה, הפציר בו הרבי מרוז'ין לקבל "קוויטלאך" אצלו בחצר הקודש, דבר שלא קרה אצל שום רבי בדורו.

כמו כן סיפר את העובדה שהתקבלה בפי צאצאי בוטושאן ורוז'ין, וסיפר הרבי: "כך סיפר לי הרה"ק רבי יצחק מבוהוש זצוק"ל, שכשהתוועדו זקינך הרה"ק רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זי"ע יחד עם זקני הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין זי"ע, ישבו יחד בשולחן הטהור, ונפל דבר מאכל מפיו של זקינך הרבי הקדוש מבוטשעטש זי"ע על ברכיו, וזקני, הרבי הקדוש מרוז'ין זי"ע, בראותו דבר זה, מיד נטל את המאכל ואכלו, באמרו "שיריים של יהודי כה קדוש כמו הרבי מבוטשעטש, מצווה לאכול".

כמו כן סיפר הרבי את הסיפור המקובל, שזקנו האדמו"ר הזקן מבוטשעטש בעל ההילולא זי"ע, היה תלמידו של הרבי הקדוש בעל ה"אהבת שלום" מקוסוב זי"ע, והחל להנהיג את ישראל עוד בחיי רבו ה"אהבת שלום", כשהגיעו תלמידי ה"אהבת שלום" לספר זאת לרבם, שתק ונצר את הדבר. באחת ההזדמנויות, כשהגיע הרבי הקדוש מבוטשעטש לרבו ה"אהבת שלום" מקוסוב. הסתגרו יחד למשך כמה שעות, ולאחר מכן, יצא ה"אהבת שלום" ואמר לתלמידיו: "מעכשיו, ראוי שגם אתם תקראו לו רבי".

כמו כן הזכיר הרבי את העובדה, שפעם אמר זקנו בעל ההילולא לתלמידיו: "מי ששומר את פיו מדברים שאינם טובים ומקדש את דיבורו כראוי, יש בכוחו לצוות על דבר דומם שינוע מעצמו, וינוע". מרוב התפעלותם, ביקשו התלמידים לראות זאת במו עיניהם, וציווה הרבי מבוטשעטש זי"ע על המנורה בחדר שתסתובב, ומיד החלה להסתובב, כך שמרוב מהירות הסיבוב לא יכלו לראותה, לאחר מכן ציווה עליה שתיעצר, ועמדה דום מיד, ולא כדרך הרגילה שנעצרת אט אט.

הרבי האציל מברכותיו, שזכות זקנו בעל ההילולא יגן עלינו ועל כל ישראל, וממכון שבתו בגנזי מרומים ימליץ טוב בעדינו להיוושע בכל מילי דמיטב.

בברכת המזון כיבד הרבי את אחיו, הגה"צ רבי סיני מאיר פרנקל גאב"ד יבניאל, ולאחמ"כ עברו הקהל לקבלת כוס של ברכה מידי הרבי ולקבל את ברכתו.

 

 

 

 

בוטושאן הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד