ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אלימות שוטרים לעיני המצלמות

העצור החרדי משחזר ברטט ובבכי: "הביאו לי אגרופים; מכות רצח"

שעות לאחר שחרורו ללא תנאים מגבילים ונזיפת השופטת בשוטרים, חיים מזרחי עדיין נסער ומסויט מהחוויה המטלטלת שעבר בניידת משטרה ובתא המעצר לאורך הלילה, הערב הוא משחזר: "בתוך הניידת מפוצצים אותי מכות - עד עכשיו יש לי כאבים בראש. פשוט עברתי התעללות"

העצור החרדי משחזר ברטט ובבכי: "הביאו לי אגרופים; מכות רצח"
חיים מזרחי צילום: מתוך שידורי כאן 11

חיים מזרחי, בחור חרדי שעובד בחנות בשכונת גאולה בירושלים, חווה אתמול (רביעי) התעללות מטלטלת מצד שוטרים סמויים שלא ישכח ככל הנראה על שנות חייו וכל זאת בגלל שהעז להעיר להם על אופן הנהיגה.

בריאיון הערב לשרון וכסלר ואורי לוי בתוכנית 'ערב ערב' ב'כאן 11', שחזר מזרחי ברעד ובבכי את אשר התרחש: "יצאתי להפסקה וראיתי רכב ששורט רכב אחר. רצתי לנהג ואמרתי לו את זה. עליתי על המדרכה ופתאום קופצים עליי, מביאים לי אגרופים, מכות רצח, שמים לי אזיקים ומכניסים אותי לניידת. בתוך הניידת מפוצצים אותי מכות - עד עכשיו יש לי כאבים בראש. פשוט עברתי התעללות".

מזרחי המשיך ותיאר את שהתרחש בניידת, תוך שהוא רוטט מבכי ומטראומה: "השוטר לחץ חזק על האזיקים ונתן לי אגרופים בראש. אמרתי 'אני לא נושם, אני לא נושם' - והוא ענה 'אתה נושם, אתה נושם. אל תדאג' והכניס לי עוד מכות ואגרופים".

לדברי הבחור, משם הוא הובא לתחנת משטרה במגרש הרוסים בירושלים; "שמו לי אזיקים בידיים וברגליים. הכניסו אותי לתא, ביקשתי כמה פעמים לצאת לשירותים, התחננתי לשוטרים שיוציאו אותי. בחקירה אמרו לי 'הרבצת, אתה קשור להפגנה' ולא נתנו לי לדבר עם עורך דין. הם אמרו לי 'אתה לא הולך להשתחרר מפה כל כך מהר, עשית את הטעות של החיים שלך'". כך חיים המבוהל והמסויט גם בחלוף שעות מאז שחרורו.

מוקדם יותר היום דיווח כתב 'בחדרי חרדים' לענייני משטרה, אבי גדלוביץ', כי במהלך הפגנה שנערכה בשעות הצהריים אתמול מול חנות סלולר בשכונת גאולה, נעצר צעיר חרדי בטענה כי תקף שוטרים. הצעיר נעצר ע"י מספר בלשים, שתועדו מכים אותו באלימות. אלא, שתיעוד ממצלמות האבטחה הפרוסות באזור, הציג את התמונה האמיתית: הצעיר, שחלף במקום מבלי שהיה מעורב בהפגנה, העיר לבלשים כי רכבם פגע ברכבים אחרים במהלך הנסיעה. בתגובה, זינקו עליו הבשלים ועצרו אותו תוך שימוש באלימות קשה.

הבוקר ביקשה המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הצעיר, אך השופטת עדי בר טל, שחררה אותו ללא תנאים מגבילים ובד בבד מתחה ביקורת חריפה על משטרת ישראל וקבעה כי מדובר ב"אלימות חסרת כל היגיון". המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת האירוע לאחר שחיים מזרחי הגיש תלונה במשרדי מח"ש.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה למקרה: "אתמול התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולאר, בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולאר במקום וחסימת ציר התנועה".

לגרסת המשטרה: "במהלך פעילות השוטרים ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שלא הואילה, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להפסיק את ההתפרעות האלימה במקום. במהלך הפרות הסדר נעצרו שמונה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי".

המשטרה טוענת להגנתה כי "מאז אתמול אנו עדים לתיעודים חלקיים שלא משקפים את הפרת הסדר הממושכת והאלימה שהייתה במקום. ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו לשמירת החוק והסדר, הרי שהם יבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק".

אלימות שוטרים מפגין חרדי הכאת מפגינים הכאת עצורים חיים מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד