כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הם מפחדים"

נשות האברכים מאוכזבות מ'ימינה': "צריכות מעשים"

בצל הציפייה להכרעת בג"צ, נשות האברכים בציונות הדתית טוענות כי חברי 'ימינה' לא נאבקים מספיק נגד ביטול סבסוד מעונות היום לילדי האברכים - ומפחדים לדרוש מליברמן לבטל את ההחלטה | לדבריהן, הן לא מקבלות תשובות ברורות ושרת הפנים מסרב להיפגש איתן | אחת מראשות הפורום: "מצפות שינהלו בנחישות את המשא ומתן"

נשות האברכים מאוכזבות מ'ימינה': "צריכות מעשים"
בנט בכניסתו לחדר סיעת 'ימינה' בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

נשות האברכים במגזר הדתי-לאומי מביעות הערב (חמישי) אכזבה מצד חברי הכנסת והשרים של מפלגת 'ימינה', שלטענתן לא נאבקים מספיק נגד ביטול סבסוד מעונות היום עליו החליט שר האוצר אביגדור ליברמן.

הנציגות של נשות האברכים הסרוגים, שחברות בפורום 'תורתם אומנותן', נפגשו ודנו מספר פעמים עם נציגי 'ימינה' מאז ההחלטה לבטל את הסבסוד לילדיהן, אך עדיין לא הגיעו להסכמה ולמציאת פתרון.

לטענתן, חברת הכנסת עידית סילמן, שאמרה בעבר בכנסת כי היא מנסה למצוא מתווה חדש או פתרון, נפגשת ומדברת איתן, אך לא נותנת להן עדכונים ממשיים. בנוסף, הן ניסו להיפגש עם שרת הפנים איילת שקד, אך לדבריהן היא לא מוכנה להיפגש איתן.

גם חבר הכנסת ניר אורבך אמר כי הוא פועל בנושא, ועם נשות הפורום הוא בקשר. אורבך אומר להן שיש התקדמות וכי הם יגיעו לפתרון, אך לדבריהן הן עוד לא ראינו מזה שום דבר ממשי.

אפרת לופו, מראשות הפורום, אומרת: "אנחנו מצפות מניר ועידית שינהלו בנחישות את המשא ומתן עם ליברמן, אנחנו צריכות מתווה שיתן מענה לכל לומדי התורה. הספיקו לנו הדיבורים שלהם, עכשיו אנחנו צריכות מעשים".

מחאת נשות האברכים.

"התקנות החדשות כבר חלות, ויש נשים שהוציאו את הילדים שלהן מהמעונות, ולצערנו גם יש אברכים שלימוד התורה שלהם נפגע או שהם שוקלים לעזוב את הישיבה. אנחנו צריכות לראות את התוצאות של זה", היא מוסיפה.

בפורום מציינות הנשים כי הן משלמות סכומי כסף עצומים, לטענתן רק בגלל ש'ימינה' "מפחדים לומר לליברמן: 'חלאס. עד כאן. תחזור בך מההחלטה הדורסנית שלך'", מאשימות הנשים. "הדברים האלה לא נאמרים. במקום זאת הם עושים הכל כדי לא להרגיז אותו".

הן מתכוונות להפגין בימים הקרובים מול הבתים של השרים והחברי כנסת: "אין לנו כבר מה להפסיד. הגענו למסקנה היחידה שאפשר להבין מזה: ממשלת ליברמן באה לרמוס אותנו, משפחות האברכים", הן אומרות.

מטעמה של השרה אילת שקד נמסר: "שרת הפנים עובדת כל יום על שינוי מתווה המעונות כך שיינתן להן מענה. שרת הפנים מדברת יום יום עם משה גוטמן, יו"ר איגוד ישיבות ההסדר ועובדת בזה".

חברת הכנסת עידית סילמן מסרה: "אצלי נשות האברכים היו בבית. בעלי הכניס אותן ואת ילדיהן ואף הזמין להן פיצה. יצאתי אליהן להפגנות לשבת איתן. נפגשתי עם מס קבוצות בשבועות האחרונים ואני בקשר עם רבנים בנושא".

נשות אברכים הציונות הדתית מפלגת ימינה ניר אורבך סבסוד צהרונים גזירת המעונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד