י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנה לאחר המהומות

ה-FBI בחיפוש אחר האיש שהניח מטען חבלה ליד הקפיטול

הבולשת הפדרלית עדיין מחפשת אחר החשוד שנתפס במצלמות אבטחה כשהוא מניח פצצה מתחת לספסל מחוץ לוועדה הלאומית הדמוקרטית בלילה שלפני המהומות ב-6 בינואר בשנה שעברה

ה-FBI בחיפוש אחר האיש שהניח מטען חבלה ליד הקפיטול
החשוד בהנחת המטען צילום: FBI

חוקרי ה-FBI שוחחו עם יותר מ-900 אנשים ואספו 39,000 קבצי וידאו כדי למצוא את החשוד, שנצפה הולך בסמטה ליד הוועדה הלאומית הרפובליקנית ומניח שם פצצה.

שני בנייני המפלגה נמצאים במרחק של כמה בלוקים מהקפיטול, הפצצה הועברה לניטרול, איש לא נפגע. ה-FBI פרסם סרטוני מעקב שונים של האדם מסתובב ממספר זוויות, יחד עם מפה של המסלול שלו.

הסוכנים עדיין מחפשים 250 אנשים שנראו בווידאו תוקפים את משטרת הקפיטול, עוד 100 איש זוהו אך עדיין לא נעצרו בגין פשעים רבים הקשורים ל-6 בינואר.

ב-5 בינואר 2021, החשוד היה מכוסה מכף רגל ועד ראש, כשהוא מתגנב ברחובות האפלים ומניח בשיטתיות שני מטענים עם חומרי נפץ מחוץ לבנייני הוועדה. 17 שעות לאחר מכן התגלו מטעני הצינור, והפך במהרה לאחת החקירות בעדיפות הגבוהה ביותר עבור ה-FBI ומשרד המשפטים, אך עד עכשיו האיש לא נתפס.

החקירה של המתפרעים הייתה משימה ענקית עבור רשויות אכיפת החוק הפדרליות, שכבר האשימו יותר מ-700 אנשים בסעיפים שונים, אך מאות נוספים נותרו חופשיים. עדיין לא ידוע אם מדובר בגבר או אישה, ולא ברור אם היה לחשוד קשר כלשהו למהומות הקפיטול שהתפתחו למחרת.

גבעת הקפיטול מטען חבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד