י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאות שנים אחרי

סקוטלנד עשויה לחון אלפי 'מכשפות' שהוציאה להורג

כ-300 שנים אחרי שהוציאה להורג בייסורים של חנק ושריפה, אלפי אזרחים בטענה שעסקו בכישוף, סקוטלנד שהפכה לנאורה יותר מאז, מבקשת לעשות צדק ולחון את אותם קורבנות, רובן נשים

סקוטלנד עשויה לחון אלפי 'מכשפות' שהוציאה להורג
אילוסטרציה צילום: unsplash

סקוטלנד מתכוננת לחון אלפי אנשים שהואשמו והוצאו להורג בגין כישוף בין המאות ה-16 וה-18.

בין המאה ה-16 למאה ה-18 3,873 אנשים הואשמו בכישוף, כך דיווח ה'טיימס' הלונדוני. מתוך הנאשמים, 2,600 הורשעו והוצאו להורג. בדרך כלל הם נחנקו ונשרפו על המוקד לאחר שעברו עינויים.

כמעט 300 שנה לאחר ביטול חוקי הכישוף של סקוטלנד, הצעת חוק בפרלמנט הסקוטי זוכה לתהודה בעקבות קמפיין שנמשך שנתיים לניקוי שמות בגין פשעים עתיקים.

עורכת הדין קלייר מיטשל, המובילה את קבוצת הפעילים המבקשים לחון את המכשפות מסקוטלנד, רוצה לטהר את שמות המורשעות באופן חוקי, הכולל מכתב התנצלות רשמי מהממשלה ואנדרטה שתוקם לזכרם.

"במהלך התקופה שבין המאה ה-16 למאה ה-18, הוצאנו להורג פי חמישה אנשים לנפש מאשר במקומות אחרים באירופה, רובם המוחלט נשים", אמרה מיטשל ל'טיימס'.

נטלי דון, חברת המפלגה הלאומית הסקוטית בפרלמנט הסקוטי, עומדת מאחורי הצעת חוק שעשויה לעבור בקיץ הבא. "צריך לתקן את העוול הזה, שאנשים שהופללו בעיקר נשים, יקבלו חנינה", אמרה ל'טיימס', עוד דווח, כי הכנסייה של סקוטלנד צפויה לפרסם התנצלות על תפקידה ב"התעללות והוצאה להורג" של אלפי הנאשמים בכישוף.

סקוטלנד כישוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד