י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות

מה קרה לסוסים של צאנז? • מי הפסידה 60,000 שקל? • מי הצליח להחזיר בתשובה את איילת זורר? • איך הפך פריד ל'זמר מפיל'? • ולמה 'מוישה גבאי' נגד בני פרידמן?

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות



הסוסים של צאנז נתקעו בפקק

החתונה של נכדת האדמו"ר מצאנז נחגגה, ברוב פאר והדר, כפי שאומרים במשפחה הפולנית של לייבל'ה, בקריית צאנז בנתניה. לחצר צאנז יש מנהג שלא תמצאו באף חצר חסידית אחרת: החתן והכלה יוצאים מביתם אל החופה, יחד עם המחותנים, על כרכרות רותמות לסוסים, כשלפניהם רכובים חסידים על סוסים. ממש כמו בימים שאבות-אבותינו גרו בגליציה.

לפני כך וכך שנים, כשלייבל'ה עוד היה ילד קטן, הוא ביקש מסבתא שלו ללכת לראות את המחזה. לכן, מיד כשהתפרסמו הגלריות היפות מהחופה, הוא רץ לחפש את הסוסים האהובים. אבל לסוסים לא היה זכר.


חסידים וסוסים בחתונה קודמת

• הצלם קובי הר-צבי, לאן נעלמו הסוסים שלי?

"אין תמונות של סוסים. לא היו סוסים".

• דובר חסידות צאנז, ככה שוברים מסורת?

"הסוסים והכרכרות נתקעו בפקק והגיעו באיחור של חצי שעה. אבל היה עיקרון לא לאחר את לו"ז".

למה מי מת?

העיתונאית לשעבר (YNET , מקור ראשון) והיח"צנית בהווה נטע סלע השתתפה השבוע בתכנית הטלוויזיה 'אחד נגד מאה',אותה מנחה אברי גלעד, שהציג אותה כ"בחורה חרדית משכונת שערי חסד.

בהתחלה הכל הלך טוב ובקופה נערמו 60 אלף שקלים. לייבל'ה, פחדן עם תעודות, היה פורש מיד. אבל נטע החליטה להמר על השאלה הבאה, אפילו שלא נשארה לה עזרה.

השאלה הייתה: מי מת בגיל יותר מבוגר - מרלין מונרו, מייקל ג'קסון או ג'ון קנדי?
התשובה (ג'ון קנדי) לא הייתה נכונה.

• נטע, איך זה מרגיש להפסיד 60 אלף שקלים?

"שויין".

התשובה הנכונה, למי שסקרן: הזמר.

חרדים שאוהבים להיות חרדים

הנה באה היורשת של 'החצר': הסדרה 'שטיסל', המספרת את קורות משפחת שטיסל, משפחה חרדית המתגוררת בשכונת גאולה, תעלה לשידור ב'יס' בעוד שלושה שבועות, בכ"א תמוז. היוצר והתסריטאי של הסדרה יהונתן (יוני) אינדורסקי, יחד עם אורי אלון, הוא תלמיד ישיבת פוניבז' בעבר, יוצר הסרט המקסים 'זמן פוניבז''.

כשלייבל׳ה שומע את השם 'שטיסל' מיד עולה באפו ריח הקיגל החם והצ'ולנט הרותח של המסעדה היהודית בבני-ברק, הנושאת את אותו שם.

האם יש קשר בין הסדרה למסעדה? לייבל׳ה חקר, דרש, לחץ, עד שגילה את הסוד האמיתי מאחורי בחירת השם: פגישת העבודה הראשונה בין יוצרי הסדרה, יהונתן אינדורסקי ואורי אלון, התקיימה בסניף הירושלמי של המסעדה (לפני שהתמוטטה), ובין ריחות הגאלע והקיגל, הם החליטו להעניק לסדרה את השם בעל הצליל היידישאי.


קחו 'טעימה' מהסדרה

בעוד שבועיים תתקיים הפרימיירה בסינמה-סיטי.

• יוני, שמעתי שצריך לאחל לך מזל-טוב.

"תודה. תבוא לפרימיירה. יהיו שם השחקנים דובל'ה גליקמן, מיכאל אלוני, נטע ריסקין ואיילת זורר שהגיעה היישר מהוליווד להשתתף בצילומי הסדרה, ועוד ועוד".

• איילת שיחקה אצלך?

"כן. וגם דובל'ה..."

• החזרת אותה בתשובה?

"בינתיים רק בסדרה. אולי זה ישפיע..."

• איך החרדים יוצאים בסידרה?

"מעולה. הרבה אהבה לחרדים וגם הומור. זו פעם ראשונה שיש סדרה על חרדים שאוהבים להיות חרדים".

• מי הכוכב?

"כולם. דובל'ה משחק כאילו הוא נולד צ'אלמער".

מודיעין-עלית פינת צפון-קוריאה

אנשי מערכת עיתון 'משפחה' אליעזר שולמן, יהודה נחשוני,ישראל פלר, שמעון ברייטקוף ציפי אמיתי ורחל לויטן, היו השבוע אורחי עיריית מודיעין-עלית. ליוו אותם יועץ ראש העיר טוביה פרויינד, הדובר יחיאל סבר, וראש העיר יעקב גורטמן.

• שולמן, איך היה הטיול?

"חמוד. מה שהיה מדהים זה, שכל גורם תעסוקתי או מי שלא פגשנו, בכל מקום נשמע המשפט הבא: בזכות הרב גוטרמן. בקיצור, גוטרמן עשה, גוטרמן יזם, גוטרמן פעל, גוטרמן גוטרמן גוטרמן. הזכיר לנו קצת את צפון-קוריאה".

ישראל גליס מלכלך בפייסבוק

העיתונאים יעקב ריבלין (בקהילה) ואבי בלום (קו עיתונות דתית) כתבו השבוע בפייסבוק: "ראש עיריית ירושלים לשעבר ומנהל יד שרה אורי לופוליאנסקי החליט סופית על התמודדות לראשות העיר. העיכוב היחיד הוא פרקליטות המדינה שניתקה איתו קשר לפני שבוע ולא משיבה להצעות פרקליטיו לסגור את התיק בעסקת טיעון שאין בה קלון. בסביבתו של לופוליאנסקי מביעים זעם רב על הפרקליטות ותוהים האם לא מדובר בסחבת מכוונת שנועדה למנוע ממנו לרוץ".

יום אחרי הגיב ישראל גליס, פעם עורך העיתון 'ערב שבת' זצ"ל: "אסור שבירושלים יכהן ראש עיר חרדי. רק נזקים לירושלים גורם מינוי זה".
.
• גליס, ככה ללכלך?

אין תגובה.

החרד"קים של מוישה מציגים אמנות

לפני כמה חודשים פתחה עיריית בית-שמש את 'בית האמנים' לתרבות יהודית, מקום בו יכולים אמנים חרדים להציג את יצירותיהם. ביום רביעי נפתחה התערוכה הראשונה. לייבל'ה, שוחר תרבות ידוע, מצא שם 100 עבודות בספרות, מוזיקה, ציור, צילום ופיסול. בין הצלמים שמציגים: מאיר אלפסי, אלי קובין, יעקב לדרמן, קובי הר צבי ועוד.

ראש העיר מוישה אבוטבול, גם הוא שוחר אמנות ידוע, הצטלם עם הציורים כאילו הם בוחרים. לפתיחה הגיעו אמנים ואורחים, שהאזינו לנאומים, מקהלת ילדים, וזמרים. היה תרבותי.




ראש העיר וחבר. תושבים וידיד. צילום: קובי הר צבי

החברים של קומנדו שרגא

היחצ"ן שרגא ניימן, אחד הצמודים של רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, נצפה ביום רביעי בנמל תל אביב עם המודחים של תכנית 'האח הגדול' - רוני מיילי, דני רייכנטל, מירי חן ובני גולדשטיין.

ללייבל'ה אין מושג מי הם הלוזרים ומה שרגא עושה בחברתם. אבל בדיוק בשביל זה יש חברים.

• שרגא, מה היה?

"אתה באמת רוצה לדעת?"

• בטח. חברים חדשים?

"בני ידיד ותיק, והוא צירף את שאר החבר'ה לשולחן".

ואם כבר חברים חדשים, זה הסטטוס ששרגא העלה אתמול בפייסבוק שלו: "זה מה זה יצא מעולה ששבוע הספר יוצא בדיוק בשבוע הגאווה. סוף סוף יהיה לנו מלא מקום בארון..."

חוגגים על צלחת ב'הצלחת'

הנגיד ישראל זינגר, מי שמממן לברסלבים נסיעות לציון של רבי נחמן באומן, איש העסקים נחמן בנשעיה ממודיעין-עלית, ועורך-דין רוני פאלוך, חגגו בליל שישי ב'הצלחת' בגבעת שאול בירושלים את המינוי של נחמן ל'יו"ר המזכירות של קהילות ברסלב', שתייצג את מוסדות וקהילות ברסלב בכל הערים.

• רוני, איך הייתה הצלחת ב'הצלחת'?

"כבר ראינו טובים יותר".


ישראל זינגר, רוני פאלוך ונחמן בנשעיה

איציק הלפרין מתרגש בערוץ הראשון

העיתונאי איציק הלפרין, בן 26, קטף את תפקיד הכתב לענייני חרדים ודתות של הערוץ הראשון. הלפרין, יליד ירושלים, החל את דרכו בעיתונות באתר 'בחדרי חרדים' ובהמשך שימש ככתב לענייני חרדים במקומון 'זמן ירושלים' של 'מעריב'.

במהלך השנים שימש כתחקירן בתכניות התחקירים 'כלבוטק' וככתב בתכנית 'מבט שני' של הערוץ הראשון. הלפרין היה זה שחשף את דרכי הפעולה האלימות של 'משמרות הצניעות'. הוא גם פרסם טורי דעה באתר ynet ו'בחדרי חרדים'.

תפקיד הכתב לענייני חרדים לא היה מאויש תקופה ארוכה במחלקת החדשות של הערוץ הראשון.

• איציק, מתרגש?

"לגמרי. חלום. מקווה לעמוד בציפיות".

• מתי מתחיל?

"בימים הקרובים, כשאסיים את שרשרת החיול בערוץ".

ואבריימי רוזנטל, מחבר הספרים התורניים 'כמוצא שלל רב', עד לפני שנתיים העורך של עיתון 'משפחה', שפרש מתפקידו לטובת עריכה ב'מכון הרב פראנק', הפך ליועץ תוכן של העיתון 'יתד נאמן'.

אייכה? בקפה נאמן

'אייכה': שישי, 9 וחצי בבוקר. השחקן, במאי, תסריטאי, מלחין, פזמונאי וזמר שולי רנד (נקודה טובה, אושפזין) נתפס בעדשת המצלמה ב'קפה נאמן' בכיכר הדווידקה בירושלים.

טוב לחייך אחרי שבוע לא קל.


צילום: ישראל ברגר

חדווה מתחתנת, אלי עבר לבולטון

ונעבור לפרסומות:

• חדוה אהרן, מנהלת יח"צ במשרד הפירסום 'אפיקים', הודיעה על פסק זמן לרגל ההכנות לחתונתה עם נחום ספטנר. תפתחו יומנים: החתונה בי"א תמוז ב'פרימה פלאס'.

• אליהו אליוביץ, עד לא מזמן איש יח"צ במשרד הפירסום 'גל אורן', החל לעבוד במחלקת יחסי הציבור של 'בולטון פוטנציאל'. במקומו של אליוביץ בגל נכנס תלמיד הבצפר מיכאל ירט.

מה 'מוישה גבאי' לוחש לזמרים

• אין תקווה: משה פרידמן, הגבאי המיתולוגי של סאטמר, מנאמניו של האדמו"ר מהרי"י שמקום מושבו בויליאמסבורג, הידוע יותר בכינוי ׳מוישה גבאי', ניגש השבוע בחתונה שהתקיימה בברוקלין ולחש באוזנו של אחד הזמרים. יודעי דבר מדווחים שהוא ביקש ממנו לחדול מלשיר את 'יש תקווה' של הזמר בני פרידמן. לקוות זה ציוני או שהבעיה היתה שהשיר בעברית?

מוישה גבאי בפעולה • צפו:



• הזמר המפיל 2: בחתונה שהתקיימה השבוע בניו-יורק שימש ידיד המשפחה הזמר אברהם פריד כעד. אברהיימל' כמובן גם עלה לשמח את הזוג הצעיר ושורר בנעימות קולו. אלא שהצום והריקודים סחררו את הכלה והיא נפלה שדודה והתעלפה. הזמר בריו חקשור, ששימש כזמר חימום בחתונה: "כשאני שרתי, היא התמלאה באנרגיות".

• זזים: לאחר 20 שנה, חנות 'גל פז' סניף גאולה עוברת מקום - בשכנות למסעדת 'הדר גאולה', היכן שהיתה ממוקמת בעבר מסעדת 'שטיסל'. אחרי שהסניף בבני-ברק הוזז בשל הקפצת מחירי השכירות, אפשר לנחש כי גם בירושלים זו הסיבה למעבר.

• עושה עלייה: שימי סקלאר החל לנגן וגם לעבד. היה גם מי שהספיק ל׳גנוב׳ לו עבודה שהכין לפורים. ואז הוא התחתן ונטש הכל לטובת 'התפוח הגדול' - ניו יורק. אבל הגעגועים גברו, וממש בימים אלו עושה שימי את דרכו חזרה לארץ-הקודש, כשבתוכנית: הרכב חתונות ואולפן הקלטות.
לייבל'ה נטע סלע שטיסל משפחה משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד