כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דיווח: אסד "רציני לחלוטין" באיומו לפתוח חזית בגולן

עיתון לבנוני מדווח: "נשיא סוריה אמר לעיתונאים - 'נקבע את זירת הסכסוך באופן שיפגע באויב'" • האם ממשל אובמה יחמש את המורדים בסוריה כבר השבוע?

נשיא סוריה, אסד
נשיא סוריה, אסד



עיתון לבנוני מדווח: נשיא סוריה בשאר אסד "רציני לחלוטין" ביחס לכוונתו לפתוח חזית מול ישראל בגולן.

העיתון אל-אחבאר, הנחשב מקורב לחיזבאללה, טוען היום (ב) כי אסד נפגש עם עיתונאים ירדנים ואמר להם: "אין בכוונתי לשגר לישראל פגזים מאולתרים באופן אקראי מפעם לפעם", אלא "ההתנגדות תהיה מחושבת ומתמשכת, ונדאג תמיד לשמור על יוזמה ולקבע את זירת הסכסוך באופן שישרת את המאבק ויפגע באוייב".

עוד אמר אסד, על פי הדיווח: "סוריה לא תוותר על העקרונות הלאומיים שלה, על זהותה הערבית ועל מחויבויותיה. לא נפסיק לסייע ל'התנגדות' ולא נוותר על סנטימטר מאדמותינו הכבושות. בנוסף לכך, לא נוותר על העצמאות שלנו. אני מוכן להקריב קורבן כדי שסוריה לא תיפול קורבן לידי האמריקנים והציונים, ולידי יתר הכופרים ומדינות המפרץ".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום: "אנחנו רואים מזרח תיכון חדש, הוא גועש ורועש. אנחנו רואים את זה בכל הגזרות ובמיוחד בצפון עם סוריה".

צילום: לע"מ צילום: צילום: לע"מ
צילום: לע"מ


האם ממשל אובמה יחמש את המורדים בסוריה כבר השבוע?

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עשוי להחליט עוד השבוע לספק נשק לקבוצות מורדים מתונות שמנסות להפיל את משטרו של בשאר אסד בסוריה, כך מוסרות סוכנויות הידיעות.

הממשל יבחן גם אפשרות לאסור על טיסות במרחב האווירי של סוריה, ולתגבר את הכוח האווירי של ארה"ב באזור כדי לאכוף את האיסור, במאמץ למנוע ממטוסי חיל האוויר הסורי להפציץ מטרות של המורדים, אך הסיכויים לקבלת החלטה כזו אינם רבים.

נכונות ממשל אובמה לשקול חימוש המורדים נובעת מהתחזקות כוחת אסד בזירה ומכוונתו לתקוף את העיר חומס, שנתונה בידי המורדים, במאמץ לנתק את כוחות המורדים מדרום המדינה ולפתוח לכוחות אסד פרוזדור מדמשק לים התיכון.

בשלב זה נמצאים כ-5,000 לוחמי חיזבאללה בסוריה והם מסייעים למשטר במאמצים להדוף את המורדים מעיר המפתח קוסייר, ליד הגבול עם לבנון. מנהיגי המורדים הזהירו את ממשל אובמה שהמאמץ למוטט את משטר אסד עלול לספוג מהלומה הרסנית אם המורדים לא יקבלו סיוע.

שר החוץ, ג'ון קרי, דחה ביקור בישראל ושלוש מדינות אחרות במזה"ת השבוע, כדי להשתתף
בדיוני קבלת ההחלטות בבית הלבן. פקידי ממשל אמרו, כי אובמה מגלה עתה נטייה רבה יותר לאשר משלוחי נשק למורדים, בתנאי שהם ייבדקו בקפידה כדי לוודא שאין בהם גורמים של אל קאעידה או גורמים איסלמיסטיים קיצונים אחרים.
סוריה אסד רציני חזית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד