י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי החתימה

כהנא טוען: "הרפורמה בתיאום מלא עם הרב דרוקמן"

לאחר שהרב דרוקמן השתתף בישיבת מועצת הרבנות הראשית וחתם על מסמך נגד הרפורמה בגיור - השר לשירותי דת טוען כי הרב הכיר את כל פרטי התוכנית | הוא הגיב למתקפה על המינוי לתפקיד ראש מערך הגיור: "מעידה על אובדן עשתונות" | בנוסף, דחה את האיומים על ניהול ספרי יוחסין

כהנא טוען: "הרפורמה בתיאום מלא עם הרב דרוקמן"
מתן כהנא בכנס בשבע צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת המועד שבו הוא אמור להגיש את הרפורמה, השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב הערב (מוצ"ש) לביקורת על תכנית הגיור, חתימת הרב דרוקמן נגדה ועל המינוי החדש לתפקיד ראש מערך הגיור.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, הסביר בתחילה מדוע לדעתו צריך לחוקק רפורמה ושינוי במערך הגיור, ותקף את המתנגדים לתוכניתו והגן על 'ישראל ביתנו', שאחת מחברות המפלגה רוצה לחוקק גיור משלה.

כהנא התייחס גם בעקיפין להשתתפות של הרב דרוקמן בישיבת הרבנות הראשית ועל חתימתו וכן למסמך נגד הרפורמה, שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים'. "החוק נכתב בתיאום מלא עם זקן רבני הציונות הדתית הרב דרוקמן", כתב.

"רבנים גדולים נוספים מכירים את עקרונות החוק וחושבים שהוא בנוי על אדנים נכונים", ציין את המגעים עם הרבנים בציונות הדתית. "רבנים רבים שמכירים את החוק הביעו בו תמיכה פומבית. כל מי שיתגייר בזכות החוק יתגייר ע"פ ההלכה".

הוא תקף את מתנגדי הרפורמה, טען שהם "מהלכים עלינו אימים", ודחה את האיומים שינהלו ספרי יוחסין: "זה איום סרק. לא בגלל שהוא לא נורא. הוא נורא ואיום. זה איום סרק בגלל שכבר מזמן יש כאלה המנהלים ספרי יוחסין".

בנוסף, השר לשירותי דת תקף את הביקורת על מינויו של הרב ברונר לתפקיד ראש מערך הגיור, בטענה שהוא מראשי ארגון 'צהר', וכתב כי "התגובה של מספר ח"כים חרדים למינויו של הדיין, הרב, ד"ר בניהו ברונר לראש מערך הגיור מעידה על אובדן עשתונות כללי".

"אנשים שלא מגיעים לקרסוליו בלימוד תורה מעזים לקרוא לרב "צלם בהיכל". אז לאותם ח"כים נשאר להגיד שהצווחות והגידופים שלהם כלפי גדולי הרבנים שלנו לא מרשימים אותנו", סיים עם עקיצה לחה"כ משה גפני.

כאמור, כהנא אמור להגיש את הרפורמה בקרוב, אחרת חברת הכנסת יוליה מלינובסקי תעלה את החוק שלה לבדה, כפי שסוכם בפשרה ביניהם. בינתיים, הוא מנסה להשיג הסכמה רחבה של רבנים בציונות הדתית.

הרב חיים דרוקמן מתן כהנא ראש מערך הגיור בניהו ברונר חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד