י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרשת גועשת: למה לא מקבלים חרדים לעבודה?

סטטוס שהעלתה חרדית בשם מירי קפלן לפייסבוק, בו טענה כי קיימת אפליה בקבלת חרדים לעבודה, בפרט כשמדובר בנשים חרדיות - הפך ויראלי וזכה לאלפי אוהדים ותגובות

חרדיות עובדות. צילום: פלאש 90
חרדיות עובדות. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

מירי קפלן, חרדית שהעלתה בשבוע שעבר סטטוס בפייסבוק על אי קבלת חרדים למקומות עבודה רק בשל היותם שייכים למגזר החרדי, עוררה עניין רב, ואף זכתה לאלפי לייקים ומאות תגובות.

קפלן העלתה את הסטטוס לאחר ששמעה מבעלה שכאשר יצא מאחת מרשתות השיווק הגדולות בישראל, נקלע לסיטואציה בה חילוני קילל קבצן חרדי שביקש ממנו תרומה: ״לך תעבוד, יא פרזיט״. קפלן סיפרה כי ״בעלה לא יכול היה לשתוק", ובתגובה ניגש אל החילוני ותהה האם הוא מנהל עסק. כשהבין שכן הוא תהה בפניו ״אולי תעסיק אותו במקום לקלל אותו?״ על פי קפלן, ״הבחור התבלבל לגמרי והלך״.

קפלן שסיימה מסלול בגרות ופסיכומטרי, למדה לימודי מקצוע וניסתה את מזלה במקומות עבודה רבים, כתבה כי היא לא מבינה את ההתקפה נגד הציבור החרדי שלא יוצא למקומות העבודה - בעוד היא יכולה להעיד שנהוג שלא לקבל חרדים למקומות עבודה.

״הסכמתי גם לשכר של 25 שקלים לשעה ואפילו אז מעט האנשים שחזרו אליי נרתעו״. והיא מסבירה גם למה: ״כי אני גם נשואה, גם אמא לתינוקת בת חצי שנה, גם אין לי ניסיון מספיק בתחום וגם ובעיקר כי אני חרדית".

לדבריה, ״שמעתי כבר כמה פעמים ממראייני עבודה את השאלה: 'ומה אם תלדי לנו כל שנה?' אז, פעם הבאה שבא לך להגיד 'הדוסים פרזיטים', תחשוב לרגע, אם היה לך עסק האם היית מקבל דוס לעבוד אצלך?״

הסטטוס של קפלן עורר עניין רב וזכה לאלפי סימני לייק ולמאות תגובות. ומה דעתכם? טקבקו.
קפלן חרדים קבצן סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד