ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מי כעמך

אחרי 75 שנה: משה הובא לקבר ישראל

יהודי שנפטר לפני 75 שנה ללא שנישא ולא השאיר אחריו זש"ק, נקבר בבית קברות לא יהודי. הודות לקרוב משפחה רחוק שחיפש אחר מקום קבורתו הוא הובא לקבורה על ידי מתנדבי ארגון חסד של אמת בארה"ב

אחרי 75 שנה: משה הובא לקבר ישראל
הקבורה של מוריס קרן ז"ל צילום: Yeshiva world news

יהודי שנפטר לפני כ-75 שנה, ונקבר בבית קברות לא יהודי, הובא לקבר ישראל על ידי ארגון 'חסד של אמת', שהשקיע מאמצים עצומים בסיוע להבאת הנפטר לקבורה.

מוריס (משה) קרן ז"ל' היה מהגר שהגיע לאמריקה בשנות ה-1800 (לא ידועה שנה מדויקת) ונפטר ב-1947. הוא לא היה נשוי ולא השאיר אחריו זכר ושארית.

עם מותו, הוא נקבר בבית הקברות 'הר השלום' בפילדלפיה. אחייניתו ששמעה על מותו ניסתה לאתר היכן נקבר, אך ללא הועיל. לאחר שהיא נפטרה, נכדה החליט לחדש את החיפושים אחר קרוב משפחתו הרחוק. כך מדווח אתר Yeshiva world news.

באמצעות Ancestry.com, אתר המסייע לחיפוש קרובי משפחה, האיש מצא את תעודת הפטירה של הנפטר, ואת מקום קבורתו והחל בתהליך להוצאתו מהקבר ולקברו מחדש בבית קברות יהודי.

לאחר הליך משפטי ממושך, ניתן אישור על ידי שופט להוציא את הגופה וארגון 'חסד של אמת' נרתם כדי לבצע את המצווה. מתנדבי הארגון הוציאו את הנפטר בארון קבורה אטום היטב, וכיסה אותו בטלית.

קרובי משפחתו הרחוקים שמצאו אותו, דאגו לו לקבר בבית קברות בפלורל פארק, ניו ג'רזי, לשם הובא לבסוף לאחר כ-75 שנה לקבר ישראל.

קבורה קבר ישראל חסד של אמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד