י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפלת המטוס

משפחות ההרוגים דורשים צדק: "לא רוצים כסף"

משפחות קורבנות המטוס שאיראן הפילה בשנת 2020, התאספו בשבת בשדה התעופה בטהרן ובאתר ההתרסקות כדי לדרוש צדק ליקיריהן, "לא רוצים פיצויים, רוצים שהאחראים יעמדו לדין"

משפחות ההרוגים דורשים צדק: "לא רוצים כסף"
אילוסטרציה צילום: unsplash

המשפחות השכולות שיקיריהן נספו בהפלת מטוס על ידי איראן, התאספו בשדה התעופה בטהרן ובאתר ההתרסקות ביום השנה השני לטרגדיה שגבתה את חייהם של כל 176 הנוסעים שהיו על הסיפון, הן נשאו תמונות של יקיריהם ופוסטרים שעליהם נכתב "פיצוי לעולם לא יכול להחליף צדק".

ממשלת איראן הודיעה בדצמבר 2020 כי כל הקורבנות יקבלו פיצוי בסך 150,000 דולר, אך משפחות רבות סירבו לקחת את הכסף והתעקשו שהן רק רוצות עונש לאלו שאחראים למות יקיריהן. "הלב שלנו עדיין מדמם אחרי שנתיים שאנחנו זוכרים את הלילה ההוא, האמת חייבת לצאת לאור, אסור להקריב אותה כדי להתאימה לתועלת של פוליטיקאים, אנחנו מתעקשים על אמת וצדק", אמר אביו של אחד הקורבנות. כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

כוחות הביטחון של איראן עצרו בשבת פעיל זכויות אדם, ישר תבריזי, זמן קצר לאחר שפרסם סרטון שלו לזכר הקורבנות באתר ההתרסקות ליד טהראן. בסרטון אמר תבריזי, כי נסע לשם עם משפחתו כדי להדליק נר זיכרון ולדרוש להעמיד לדין את האחראים.

משפחות הקורבנות קראו "אמת, צדק", סיסמה שהופיעה גם על הפוסטרים שאחזו בידיהם. "למה יריתם טילים על הילדים שלנו? למה הם הרגו אותם? למה הם הסתירו את האמת על מה שהם עשו?", אחד המפגינים התעקש שמשפחות הקורבנות רצו שהאמת תיחשף ושהאחראים לפקודה לירות טילים לעבר מטוס הנוסעים ייענשו, לא פיצוי.

כזכור, מטוס נוסעים אוקראיני הופל על ידי שני טילי הגנה אווירית ששוגרו על ידי משמרות המהפכה של איראן בבוקר ה-8 בינואר 2020, כשהמטוס המריא מנמל התעופה הבינלאומי בטהרן, האיראנים היו בכוננות גבוהה לאחר שמפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, חוסל מספר ימים לאחר מכן.

במשך שלושה ימים טענו השלטונות שהם לא יודעים דבר על הסיבה האמיתית להתרסקות, אבל לאחר שסרטון עלה ברשתות החברתיות שמציג טילים שנורים לעבר המטוס, איראן נאלצה להודות שהצבא הפיל את המטוס בגלל "טעות אנוש".

הפלת מטוס איראן משפחות שכולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד