ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ישראלי נהרג במהומות

קזחסטן: ראש שירותי הביטחון לשעבר נעצר בגין בגידה

כוחות הביטחון של קזחסטן מנסים להביא את רחובות העיר אלמהטי לרגיעה, זאת לאחר ימים של אלימות | ראש סוכנות הביון הפנימית של קזחסטן לשעבר, נעצר בחשד לבגידה

קזחסטן: ראש שירותי הביטחון לשעבר נעצר בגין בגידה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הוועדה לביטחון לאומי של קזחסטן (KNB) מסרה בהצהרה ביום שבת כי ראשה לשעבר קארים מאסימוב - בעל ברית קרוב של הנשיא המייסד של קזחסטן, נורסולטן נזרבייב, נעצר ביום חמישי האחרון לאחר שנפתחה נגדו חקירה באשמת בגידה.

הרשויות טוענות כי כוחות הביטחון הרגו 26 מפגינים בשבוע האחרון ו-18 שוטרים נהרגו גם כן. יותר מ-4,400 בני אדם נעצרו בימים האחרונים, כך מסר משרד הפנים ביום שבת.

מבני ציבור ברחבי קזחסטן נבזזו והוצתו באלימות הקשה ביותר שחוותה הרפובליקה הסובייטית לשעבר ב-30 שנות עצמאות. רוסיה שלחה חיילים לעזור לדכא הפגנות. כמה עסקים ותחנות דלק החלו להיפתח מחדש בשבת בעיר המונה כשני מיליון בני אדם, כאשר כוחות הביטחון סיירו ברחובות. עדיין נשמעו מדי פעם יריות סביב הכיכר המרכזית של העיר.

בין ההרוגים נמצא ישראלי שהתגורר במקום. לבן קוג'יאשוילי, ישראלי בן 22, נהרג בליל שבת מירי בעיר אלמהטי בקזחסטן במהלל המהומות האלימות במדינה.

וושינגטון הגיבה בחוסר שביעות רצון על שליחת חיילים רוסים לקזחסטן, ושאלה האם מה שהוגדר כמשימה של ימים או שבועות יכול להפוך לנוכחות ארוכה בהרבה. "לקח אחד מההיסטוריה האחרונה הוא שברגע שהרוסים נמצאים בבית שלך, לפעמים קשה מאוד לגרום להם לעזוב", אמר מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ביום שישי.

הפגנות אלימות קזחסטן מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד