י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רק 18 התנגדו

לטביה תחלק 40 מיליון יורו ליהודים בשנים הקרובות

ביום חמישי האחרון אישר הפרלמנט של לטביה כמעט סופית הצעת חוק בדבר החזר מרצון של כספים לקהילה היהודית של לטביה שנשדדו ממנה בשואה, 62 חברי פרלמנט הצביעו בעדו, 18 חברי פרלמנט התנגדו

לטביה תחלק 40 מיליון יורו ליהודים בשנים הקרובות
אילוסטרציה צילום: pixabay

הצעת החוק, שתידון שוב על ידי הפרלמנט בלטביה בקריאה סופית, קובעת תשלום פיצויים לקהילה היהודית בגין אובדן רכוש בתקופת השואה. סכום הפיצוי המתוכנן להתבצע בתוך עשר שנים, מה-1 בינואר 2023 ועד ה-31 בדצמבר 2032, יעמוד על 40 מיליון יורו.

"מטרת החוק היא להשיב את שווי הנכסים שלא הוחזרו במהלך השבת הרכוש, על מנת לבטל את תוצאות העוול ההיסטורי", נכתב מטעם הפרלמנט. בתחילת מלחמת העולם השנייה חיו בלטביה כ-93 אלף יהודים. תוך חצי שנה לאחר תחילת הכיבוש הנאצי הושמדה האוכלוסייה היהודית של רוב האזורים המאוכלסים בלטביה. במהלך שנות המלחמה בלטביה נהרגו יותר מ-70 אלף יהודים מקומיים ויותר מ-20 אלף יהודים גורשו ללטביה ממדינות אחרות באירופה שם מצאו את מותם.

הצעת החוק קבעה את כי מדינת לטביה אינה אשמה ואינה אחראית לשואה שבוצעה במהלך כיבוש לטביה על ידי הנאצים, וכתוצאה מכך לטביה אינה אשמה ואינו אחראית לפעולות המשטר של הכיבוש הנאצי ואחר כך הסובייטי.

במהלך מלחמת העולם השנייה, רכושם של ארגונים דתיים יהודיים, הקהילה היהודית וחבריה, בתי ספר, בתי יתומים, בתי חולים ומרכזי תרבות, הלטבים לא החזיר את הרכוש ליהודים, שכן כל בני המשפחות הללו נהרגו כתוצאה מהשואה או מהדיכוי של המשטר הקומוניסטי.

לטביה תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד