י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טרגדיה נוראית

הקדיש חייו לתורה וחסד: הרב שלמה כהן זצ"ל לא התעורר משנתו

בשיא פריחתו, כשהוא באמצע לגדל ולחנך את ילדיו השיב רבי שלמה כהן את נשמתו הטהורה ליוצרה במהלך שנתו. הילדים שהגיעו בבוקר למיטת אביהם לא האמינו למראה עיניהם: אבא היקר, אבא האהוב, אבא שתמיד היה שם בשבילם עלה בסערה השמיימה

הקדיש חייו לתורה וחסד: הרב שלמה כהן זצ"ל לא התעורר משנתו
שלמה כהן צילום: באדיבות המצלם

הוא היה אברך משכמו ומעלה, כזה שלא עניין אותו מאומה מלבד ארבע אמות של הלכה ותורה בלבד. את כל חייו הוא הקדיש למשאת נפשו: עסק התורה כשהוא בד בבד דואג לאנשים רבים. תורה וחסד. שני הדברים הללו היו בראש מעיניו, והוא הקדיש לכך את כל חייו שהיו בשיאם.

לחצו כאן לסיוע למשפחה בשעת קושי>>>

הוא גידל משפחה לתפארת. הילדים התגאו תמיד באבא האהוב שלהם, באבא היקר שלהם שדאג כל ימין לחנך ולגדל את ילדיו בדרך ישראל סבא, אבל אז, ביום בהיר אחד, רבי שלמה כהן לא התעורר משנתו. ההלם היה נורא, התחושה הייתה אסון של ממש. הילדים ניסו להעיר את האבא האהוב, איך אין קול ואין עונה. אבא היקר, אבא שתמיד היה שם בשבילם, עלה בסערה השמימה.

חמישה ילדים יתומים שביום בהיר אחד במקום לשוחח עם אבא על הא ועל דא, נאלצים לדאוג לסדרי ההלוויה והקבורה, משפחה שלמה שבבוקר אחד במקום לפתוח עוד יום של תורה ותפילה הם נאלצים לקרוע קריעה ולומר קדיש אחר מיטתו של אביהם הצעיר שהיה בשיא פריחתו, שהיו אמורים להיות לו עוד שנים רבות לחיות. פשוט מזעזע. נורא ואיום.


כעת בבית שמט ליפול נשארו האלמנה הטרייה והילדים שטרם הספיק להשיא, והם אינם יודעים את נפשם. וכעת זה הרגע שלנו לשאול את עצמנו, מה אנחנו יכולים לעשות עבורו? מה יש לנו, ידידיו, תלמידיו, מוקירי זכרו, לעשות עבור משפחתו, עבור רעייתו וילדיו?

והאמת, שכל חייו הוא לא ביקש עבור עצמו וגם עכשיו הוא לא מבקש. גם הם לא מבקשים. אנחנו מבקשים עבורם. אנחנו יודעים שכדי לחזור לחיות אחרי השבר הגדול, האלמנה חייבת להתפנות לביתה, להיות אם וגם אב. היא לא יכולה להיות שפופה תחת טרדות פרנסה. היא צריכה מקור חזק להישען עליו, ורק אז תוכל לגייס את כל כולה עבור ילדיה.

תהיו שנייה אחת עם עצמכם, לבד. אנחנו חייבים להיות שם בשבילם כעת. אסור לנו להשאיר את האלמנה והיתומים להתמודד לבד עם החסר הנורא שנפער בחייהם. אסור לנו לתת להם להיפצע מהניסיונות לחיות לבד, להסתדר לבד כלכלית, כשהדבר אינו לפי כוחם בכלל. כעת זה הרגע שלנו לעשות מעשה ולהציל – פשוטו כמשמעו – את האלמנה והיתומים שזועקים לעזרה, שמתחננים שנעמוד לצדם. הצטרפו עוד היום למען המשפחה טרם תקרוס.

לחצו כאן לסיוע למשפחה בשעת קושי>>>

שלמה כהן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד