כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יותר מהיולדת

מחקר מפתיע: כך נולד תינוק מחוסן לקורונה

מחקר מתקדם שנערך לאחרונה ובחן כ-130 נשים מצא כי רמות הנוגדנים בתינוקות שנולדו היו גבוהות פי 2.6 בקרב אימהות מחוסנות במספר חיסונים | כל זאת למרות שהחיסון האחרון ניתן לפני כ-4 חודשים - רמות החיסון היו מספיקות כדי להגדיר את התינוק כ'מחוסן'

מחקר מפתיע: כך נולד תינוק מחוסן לקורונה
חדר לידה צילום: Chen Leopold/Flash 90

מחקר מתקדם שערכו מומחי המרכז הרפואי כרמל בנשים בהיריון שקיבלו מספר חיסונים לקורונה, מעלה - כי רמת הנוגדנים בתינוקות שנולדו היו גבוהות פי 2.6 מרמת הנוגדנים של היולדות. למרות שהחיסון האחרון ניתן 4 חודשים קודם לכן, רמות החיסון היו מספיקות כדי להגדיר את התינוק כמחוסן.

במסגרת המחקר, ביצעו החוקרים מחקר מעמיק שהעריך את רמות הנוגדנים לקורונה ביולדות וביילודים בעת הלידה, בנשים אשר קיבלו את החיסון בשליש השני של ההיריון ומעולם לא חלו במחלה. המחקר בוצע בין מאי ליולי 2021 על כ-130 נשים.

במסגרת המחקר נמדדו רמות נוגדנים לקורונה מדם אימהי בעת הלידה של נשים אשר חוסנו בשליש השני להריונן. במקביל נדגם מיד לאחר הלידה דם מחבל הטבור אשר משקף את דם היילודים. 

ממצאי המחקר מצביעים על כך שלא רק שנמצאו נוגדנים ב-100% מהיילודים, אלא שרמות הנוגדנים לקורונה אצל היילודים היו גבוהות פי 2.6 מאלו שבאימהות. כמו כן, נמצא שרמות הנוגדנים ביילוד עולות בהתאמה לאלו של האם.

יחד עם זאת גילו החוקרים, כי ככל שעבר זמן רב יותר ממועד החיסון נצפתה ירידה ברמות הנוגדנים אצל האם והיילוד. כמו כן, ככל שגיל האם היה מתקדם יותר, כך רמות הנוגדנים היו נמוכות יותר.

קורונה חיסון לקורונה היריון אימהות יילודים בית חולים כרמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד