י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשטרה מחקה את הערעור

מעצרו של הצעיר החרדי חיים מזרחי: השוטרים נחקרים במח"ש

ברקע הסערה הציבורית סביב מעצרו של הצעיר החרדי, חיים מזרחי, מח"ש חוקרת את הבלשים שהיו מעורבים במעצר האלים | בד בבד, המשטרה הגישה לביהמ"ש בקשה למחוק את הערר שהגישה נגד שחרורו ללא תנאים מגבילים | אמש הוא פונה פעם נוספת לבית החולים

מעצרו של הצעיר החרדי חיים מזרחי: השוטרים נחקרים במח"ש
חיים מזרחי במח"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במחלקה לחקירות שוטרים נחקרים השוטרים שעצרו ביום רביעי האחרון את הצעיר החרדי, חיים מזרחי, במהלך מחאה בשכונת גאולה בירושלים. מזרחי, נזכיר, תועד כשהוא מעיר לבלשים על כך שפגעו ברכב חולף - ונעצר באלימות.

מעצרו של מזרחי מעורר בימים האחרונים מחאה ציבורית רחבה. לפי בני משפחתו, מאז המעצר סובל חיים מכאבים בכל גופו. אתמול, עם צאת השבת, פונה מזרחי לבית החולים פעם נוספת, לאחר שחש ברע. כעבור שעות הוא שוחרר להמשך החלמה בביתו.

מייד עם שחרורו ע"י בית המשפט ביום חמישי, הגיש מזרחי תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד הבלשים שעצרו והכו אותו. במשטרה טענו כי מזרחי קילל קצין משטרה וסירב לעזוב את אזור המחאה למרות דרישת השוטרים. אולם, תיעוד ממצלמות האבטחה הפרוסות באזור מוכיחות כמעט ללא ספק כי למזרחי לא היה כל קשר למחאה והוא נזעק להתריע בפני השוטרים כי פגעו ברכב חולף במהלך נסיעתם.

ביום חמישי הגישה המשטרה לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על החלטת בית משפט השלום, מוקדם יותר באותו, לשחרר את מזרחי ללא תנאים מגבילים. היום, בזמן שהבלשים נחקרים במח"ש, חזרה בה המשטרה מהערר והודיעה לבית המשפט על מחיקתו.

בריאיון בשבוע שעבר ל'כאן 11', שחזר מזרחי את אשר התרחש: "יצאתי להפסקה וראיתי רכב ששורט רכב אחר. רצתי לנהג ואמרתי לו את זה. עליתי על המדרכה ופתאום קופצים עליי, מביאים לי אגרופים, מכות רצח, שמים לי אזיקים ומכניסים אותי לניידת. בתוך הניידת מפוצצים אותי מכות - עד עכשיו יש לי כאבים בראש. פשוט עברתי התעללות".

מזרחי המשיך ותיאר את שהתרחש בניידת, תוך שהוא ממרר בבכי: "השוטר לחץ חזק על האזיקים ונתן לי אגרופים בראש. אמרתי 'אני לא נושם, אני לא נושם' - והוא ענה 'אתה נושם, אתה נושם. אל תדאג' והכניס לי עוד מכות ואגרופים".



בקשת מחיקת הערר שהוגשה לבית המשפט

לדברי מזרחי, משם הוא הובא לתחנת המשטרה במגרש הרוסים. "שמו לי אזיקים בידיים וברגליים. הכניסו אותי לתא, ביקשתי כמה פעמים לצאת לשירותים, התחננתי לשוטרים שיוציאו אותי", סיפר. בחקירה אמרו לי 'הרבצת, אתה קשור להפגנה' ולא נתנו לי לדבר עם עורך דין. הם אמרו לי 'אתה לא הולך להשתחרר מפה כל כך מהר, עשית את הטעות של החיים שלך'". 

 

מוקדם יותר ביקשה המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הצעיר, אך השופטת עדי בר טל שחררה אותו ללא תנאים. בר טל מתחה ביקורת חריפה על המשטרה וקבעה מדובר ב"אלימות חסרת כל היגיון". מייד עם הגשת ההתלונה המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת האירוע.

בערעור נטען כי הצעיר קילל קצין משטרה, אחרי שסירב לעזוב את אזור ההפגנה שהוגדרה כבלתי חוקית. "במהלך הטיפול באירוע, לאחר שקצין משטרה נתן הוראת פיזור והכריז שמדובר בהפגנה לא חוקית, החשוד ניגש לקצין משטרה והתבקש לעזוב את המקום", נכתב בערעור, "אך הנ"ל חזר שוב לרכבו של קצין המשטרה והחל לאחל לו איחולים שונים כמו 'תקבל סרטן וזקנבוט'". עוד נכתב כי "הקצין ניגש אליו על מנת לעכבו בגין העלבת שוט, אך הנ"ל החל בבריחה ולכן נאלץ הקצין לעצור את המשיב ולהשתמש בכח סביר כנגדו".

כפי שדווח מוקדם בשבוע שעבר, במהלך הפגנה שנערכה אמש בשעות הצהריים בשכונת גאולה, נעצר מזרחי בטענה כי תקף שוטרים. מזרחי נעצר ע"י מספר בלשים, שתועדו מכים אותו באלימות. אלא, שתיעוד ממצלמות האבטחה הפרוסות באזור, הציג את התמונה האמיתית: הצעיר, שחלף במקום מבלי שהיה מעורב בהפגנה, העיר לבלשים כי רכבם פגע ברכבים אחרים במהלך הנסיעה. בתגובה, זינקו עליו הבשלים ועצרו אותו תוך שימוש באלימות קשה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: נסיבות מעצרו ע"י כוח הבילוש שהוזעק לטיפול בהפרות הסדר בירושלים, נבדקות ע"י מח"ש. ככל שימצא כי מי מהבלשים שהיו במקום פעל שלא כדין - הרי שהנושא יטופל בהתאם. לצד זאת נדגיש כי פעילות כוחות המשטרה נגד הפרות סדר, ונדליזם, איומים ואלימות נגד בעלי העסקים במקום, ובפרט נגד חנויות הסלולאר, תימשך ככל שידרש. המשטרה לא תאפשר הפרת סדר, אלימות וכל ניסיון פגיעה בנפש או ברכוש במהלך מחאות אלו.

 

 

חיים מזרחי המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד