כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ויתר על אזרחותו

שחמטאי שערק מאיראן בגלל חרם על ישראל, זכה בפרס חשוב

אלירזה פירוז'ה, שחמטאי בן ה-18 שעזב את נבחרת איראן ב-2019 עקב איסור להתחרות עם ישראלים, זכה בפרס בינלאומי נחשב. פירוז'ה ויתר על אזרחותו האיראנית ב-2019 בגלל האיסור לשחק עם מתחרים ישראלים

שחמטאי שערק מאיראן בגלל חרם על ישראל, זכה בפרס חשוב
אלירזה פירוז'ה צילום: מתוך חשבון האינסטגרם שלו

אתר Chess.com, אתר חדשות עם 77 מיליון משתמשים עולמיים, בחר באלירזה פירוז'ה, כ'כוכב עולה' של 2021, ודירג אותו במקום השני כשחקן השנה.

המשחק של פירוז'ה נגד שחקן הונגרי ריצ'רד ראפורט נבחר למשחק השלישי הטוב ביותר של 2021. מגנוס קרלסן, אלוף העולם בשחמט בן 31, נבחר לשחקן השנה. בדצמבר, קרלסן בפוסט בבלוג כתב שהוא לא צפוי לשחק משחק נוסף כדי להגן על תוארו אלא אם כן נגד מישהו מ"הדור הבא", שפירושו היה פירוז'ה, שנמצא שני בדירוג העולמי.

פירוז'ה זכה באליפות איראן בגיל 12, והיה מאסטר בגיל 14. בדצמבר 2019 הפך פירוז'ה לשחקן השחמט האיראני הראשון אי פעם שהגיע שני באליפות העולם בשחמט מהיר במוסקבה.

פירוז'ה ויתר על אזרחותו האיראנית ב-2019 בגלל האיסור לשחק עם מתחרים ישראלים, וכעת הוא מתחרה כאזרח צרפתי בטורנירים בינלאומיים כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international. איראן היא בין המדינות שאינן מכירות במדינת ישראל, טהראן אוסרת על ספורטאים לשחק מול מתחרים ישראלים או לוחצת עליהם להפסיד משחקים בכוונה כדי להימנע מתחרות עם ישראלים.

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, שיבח לא פעם ספורטאים איראנים שמסרבים לשחק נגד ישראלים, ובספטמבר 2021 אמר שהם צריכים להמשיך לעשות זאת גם אם הם עומדים בפני ענישה מצד גופי ספורט בינלאומיים. בנובמבר 2020, הזהיר סגן נשיא פדרציית השחמט הבינלאומית, נייג'ל שורט, את פדרציית השחמט של איראן כי ניתן להחרים אותה מאירועים בינלאומיים אם האיראנים לא יורשו להתחרות מול ישראלים.

איראן ש שחמט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד