כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משחקי הווטו: בבית היהודי יטרפדו את 'חוק שטרן'

בבית היהודי קיבלו החלטה לפעול למינוי נשים בגוף הבוחר ללא צורך בהעברת חוק שטרן • האם ראש הממשלה ילחץ על לבני להסיר את הווטו שהטילה על חוק הרב עמאר?

בנט. צילום: פלאש 90
בנט. צילום: פלאש 90

משחק כיפופי הידיים בין 'התנועה' לבין 'הבית היהודי נמשך:

כזכור, אמש (ב) הטילה יו"ר התנועה, שרת המשפטים ציפי לבני, וטו על 'חוק הרב עמאר' שהוגש השבוע בידי ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס.

הוטו הוטל כ'עונש' וכאמצעי לחץ בעקבות וטו אותו הטילה יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד על חוק שטרן, החוק שהוצע על ידי ח"כ אלעזר שטרן מ'התנועה', ואשר מטרתו להגדיל את הגוף הבוחר בתוספת של נשים.

הערב הוחלט בבית היהודי שלא להסיר את הוטו.

"בימים האחרונים התנהל דיון נוקב בין 'התנועה' של ציפי לבני לבין הבית היהודי בנוגע לחוק שטרן להגדלת הגוף הבוחר בבחירות לרבנות. סיעת הבית היהודי החליטה היום שלא להסיר את הוטו על חוק שטרן ובמקומו להביא לשילובן של נשים בגוף הבוחר על ידי מינוי אישי של שר הדתות בנט, שהתחייב למנות את כל אנשי הגוף הבוחר שבסמכותו דווקא כנשים", מסבירים בבית היהודי.

עוד בנושא:
ועדת הכנסת ביטלה במפתיע הדיון ב'חוק שטרן'
ציפי לבני מטילה וטו על 'חוק הרב עמאר'
ח"כ מוטי יוגב: "חוק שטרן הוא פרובוקציה"

יש לציין כי הפתרון הנ"ל התקבל לאחר שאמש במליאת הכנסת השתלח ח"כ שטרן בח"כ שולי מועלם מהבית היהודי, שלא נכחה בהצבעה על החוק שהביא בשל טיפול רפואי שערכה, והוא נאלץ לעלות לדוכן ולהתנצל בפניה על כך.

בבית היהודי קוראים לשרת המשפטים לברך על שילוב הנשים שמוביל הבית היהודי, ובמקביל למשוך את התנגדותה למהפכת שרותי הדת שמובילה המפלגה למען אזרחי ישראל. "לא ניתן לעצור הן את שילוב הנשים והן את הרפורמה שיזמנו בשרותי הדת בישראל. המהפכה שיזמנו תביא להתייעלות, לפתיחת אזורי הרישום לנישואין ולצמצום הפוליטיקה במינויים למועצות הדתיות. התנגדותה של לבני עד כה עיכבה ופגעה באזרחי ישראל וכעת היא מיותרת מתמיד".

אגב, בהודעת הסיעה אין כל קריאה ללבני להסיר את הוטו שהטילה על 'חוק הרב עמאר'.
רבנים ראשיים וטו חוק שטרן חוק עמאר לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד