י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יו"ר מינהל רמות נגד הרבנים: "מחרחרי ריב, מדון ופילוג"

בלעדי • יו"ר מינהל רמות קורא לציבור בשכונה לחזק את הקניון מול החרם שהכריזו עליו רבני השכונה • מקורב לבעלי הקניון: "זו מלחמה של עסקנים אינטרסנטים"

קניון רמות. צילום: ארכיון
קניון רמות. צילום: ארכיון

יו"ר המינהל הקהילתי החילוני בשכונת רמות בירושלים, קורא לחילונים לחזק את יזמי 'קניון רמות'.

המאבק סביב 'החרם' שהכריזו רבני השכונה נגד קניון רמות עולה שלב לאחר שאתמול קרא זאב לנדנר, יו"ר המינהל הקהילתי רמות אלון לחזק את בעלי הקניון: "לצערי", אמר, "כבר עם פתיחתו, היו מי שביכו על הקמתו. חששו העיקרי של אותו מיעוט חרדי שביכה את הקמת הקניון בשכונה, הייתה ממצב שפתיחתו תראה לאותו ציבור חרדי הנתון למרותם לכאורה, כי בניגוד לכל תחזיות האימה שלהם, תושבי השכונה על כל גווניה השונים יכולים לחיות בשלום ובשלווה.

"משכשלו מאמציו של אותו מיעוט קיצוני להביא להדרת הציבור הציוני מהקניון ולהפכו לקניון המשרת אך ורק את הציבור החרדי, בחר הוא לשלוף את "נשק יום הדין" בבחינת אין לנו יותר מה להפסיד".

עוד הוסיף לנדנר: "לשמחתי הרבה מתברר כי מרביתו של הרוב הדומם הגר בשכונה, בלא כל קשר וזיקה למידת אמונתו והשקפתו הדתית, מואס וקץ בכל ניסיון של הפחדה ושל שימוש בנשק החרמות והנידויים... מתברר כי לא זו בלבד שהחרם לא השיג את מטרתו אלא ההיפך, הציבור אף בטרם פנייתי זו, בחר לפקוד את הקניון בהמוניו מתוך מסר ברור לאותם מחרחרי ריב , מדון ופילוג, כי מקומם אינו בשכונתנו".

בסיום הוא פנה אל התושבים להגיע בהמוניהם אל הקניון: "ראו במשימה של הכשלת רצונו של המיעוט להפעיל סחטנות על בעלי העסקים בקניון משימה ראשונה במעלה, רכזו את כל קניותיכם מהיום והלאה אך ורק בקניון הפועל בשכונה".

למעשה הקניון מצוי בבעלות משותפת של יזמים חרדים וחברה נוספת. רבני השכונה קראו לאחרונה להחרים את הקניון. לפי הטענות, ההנהלה הפרה את התחייבותה לרבנים לשמור על כללי הצניעות במקום. בקשות חוזרות ונשנות מצד העסקנים ובהמשך גם רבני רמות, נתקלו באטימות.

אך לדברי מקורבים ליזמים אין הדבר נכון, וכי מדובר במלחמה של בעלי אינטרסים ועסקנים מסויימים, נגדם.

ואם לא די במלחמת חרדים-חילונים סביב הקניון, בשבוע האחרון זכו החרדים ב-310 יחידות דיור בשכונת רמות א', שם גם התמודדו עמותות חילוניות שנחלו תבוסה קשה. אך הללו הודיעו כי יערערו על התוצאות.
קניון רמות חרם רבנים חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד