כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
איחוד מרגש

התינוק האפגני שנעלם בהפיכה של הטליבאן, מצא את משפחתו

תינוק אפגני שנעלם אחרי שהועבר לחיילים אמריקנים בשדה התעופה בקאבול, אפגניסטן, בזמן השתלטות הטליבאן על המדינה – נמצא לאחרונה והתאחד עם משפחתו    

התינוק האפגני שנעלם בהפיכה של הטליבאן, מצא את משפחתו
כוחות אמריקאים בקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

תינוק אפגני שנעלם בעת העבירו אותו לידי האמריקנים כשהטליבאן השתלט על אפגניסטן, התאחד עם משפחתו בארה"ב. כזכור לפני מספר חודשים בהוראת הנשיא ביידן פונו כלל הכוחות האמריקאים ששהו על אדמת אפגניסטן, דבר שהוביל להשתלטות בזק של ארגון הטאליבן על המדינה, עובדה שגרמה לעשרות אלפי אזרחים לנהור לעבר שדה התעופה בקאבול ע"מ להימלט מהמדינה.

כשנשים רבות הבינו שהן לא יוכלו להימלט עקב העומס הרב שנוצר על מספר מטוסים מצומצם, החלו להשליך לעבר חיילי הכוחות הזרים המצויים בשדה את התינוקות שלהן, כדי שהחיילים ייקחו אותם עימם, אחד מהתינוקות שנמסרו בידי החיילים האמריקנים היה גיבור סיפורינו, פעוט העונה בשם סוהיל, כשהוריו העבירו אותו לחיילים כשהוא בן חודשיים בלבד, מחשש שימחץ תחת המוני בני האדם ששהו בשדה.

ההורים שהפכו כל אבן במאמץ למצוא את בנם בילו שבועות שלמים בחיפושים ואף הגיעו לגדר שדה התעופה בקאבול, אך לאכזבתם המרה, הפעוט לא היה בנמצא ונאמר להם שאולי הוא כבר פונה מהאזור.

הפעוט בן החודשיים נמצא ע"י נהג מונית בשם חמיד סאפי, והחליט לקחת אותו תחת חסותו, הוא אמר שהוא מצא אותו ביום שבו הופרד מהוריו: "אם משפחתו תימצא, אתן להם אותו. אם לא – אגדל אותו בעצמי" טען סאפי.

כשהסיפור פורסם בתקשורת חשפו שכניו של סאפי את מיקום הבית, דבר שהוביל את סבו של הפעוט לנסות ולדרוש את נכדו אליו, כשהוא סיפר לתקשורת שהוא הביא לסאפי מתנות שכללו כבשה שחוטה ובגדים, ואף תשלום של 700 אירו, וביקש שיחזיר לו את נכדו – אך סאפי סירב.

לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן ותחנונים מצידם של בני משפחת הפעוט, הוגשה תלונה במשטרה על חטיפה, ומשטרת הטליבאן עצרה את סאפי ודרשה ממנו להחזיר את הפעוט לסבתו וקרובי משפחתו שעדיין נמצאים בקאבול. עכשיו, איחדה המשפחה האפגנית את סוהיל עם הוריו שנמצאים בארצות הברית.

 

 

טאליבן אפגניסטן פעוט שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד