ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
למרות הלחץ

חוק איחוד מספרי מוקדי החירום אושר בוועדת השרים

למרות הלחץ שהופעל על השרים, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק שמאחדת את כל מוקדי החירום בישראל למספר אחד. בדיון המקדים לוועדת השרים דרשו במשרד הבריאות לדחות את הצעה בחודש ימים, אלא שלבסוף הוחלט לאשר את ההצעה לקריאה טרומית

חוק איחוד מספרי מוקדי החירום אושר בוועדת השרים
מוקד איחוד הצלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק המשותפת של חברי הכנסת עידית סילמן ואיתן גינזבורג מהקואליציה וחברי הכנסת משה גפני וינון אזולאי מהאופוזיציה, המבקשת לאחד את מוקדי החירום למספר אחד.

קודם הדיון הופעל לחץ על השרים שלא לאשר את הצעת החוק. מי שמוביל את ההתנגדות לחוק הוא מגן דוד אדום, כאשר הצעת החוק לפי היוזמים קריטית להצלת חיים ותוביל להיענות מהירה יותר לקריאות.

בדיון המקדים לוועדת השרים דרשו במשרד הבריאות לדחות את הצעה בחודש ימים, אלא שלבסוף הוחלט לאשר את ההצעה לקריאה טרומית בכפוף לסיכום בין שר הבריאות ניצן הורביץ לראש הממשלה נפתלי בנט.

קודם הדיון כתבה יוזמת החוק, יו"ר הקואליציה עידית סילמן: "נבחרתי לשרת את הציבור - ואין ערך קדוש יותר משמירה על בריאות הציבור וחיי אדם. לצערי, שיקולים זרים משפיעים על הצעת החוק אותה אני מקדמת יחד עם ח"כ משה גפני בדבר איחוד מוקדי החירום הרפואיים. אני מבהירה: לא אתכופף בפני אף ארגון או אדם בנושא זה. ‏הצלת חיים איננה עסק מסחרי".

תגובת ארגון איחוד הצלה בעקבות אישור הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום ביום בוועדת שרים לחקיקה. מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק: "אנו מברכים על ההחלטה לאשר את הצעת החוק לאיחוד מוקדי חירום של ח"כ עידית סילמן, שתעלה כעת לחקיקה במליאת הכנסת. מדובר בצעד היסטורי, בו לשמחתנו, הוכיחו חברי הממשלה וחברי האופוזיציה ח"כ משה גפני וינון אזולאי, כי ערך קדושת והצלת החיים גדול מכל שיקול אחר. אלפי המתנדבים של איחוד הצלה מוכנים כתמיד, ובכל רגע, לתרום ממקצועיותם וממסירותם לטובת בריאות אזרחי מדינת ישראל".

נשיא איחוד הצלה, אלי ביר: "אני קורא לשר הבריאות, ניצן הורביץ, שפועל לילות כימים למען בריאות הציבור, להמשיך את המהפכה שעושה במשרד הבריאות ברפואה הדחופה ולסיים את תהליך החקיקה בהקדם למען הצלת החיים. בישראל".

 

מוקדי חירום עידית סילמן איתן גינזבורג משה גפני ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד