כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברקע זעם בעלי העסקים

שר האוצר אביגדור ליברמן: "לא תהיה חלוקת מתנות; לא יהיה שוחד"

ברקע הזינוק בתחלואה ובמס' המבודדים שמוביל לנזקים לבעלי העסקים, מבהיר שר האוצר אביגדור ליברמן בתדרוך כי "לא תהיה חלוקת מתנות לכל עבר. לא יהיה שוחד אלקטורלי" | בעלי העסקים רבים שנפגעו כלכלית, זועמים: "אנחנו צופים ירידה של למעלה מ- 60% במחזורים"

שר האוצר אביגדור ליברמן: "לא תהיה חלוקת מתנות; לא יהיה שוחד"
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות הזינוק החד בתחלואה, כניסת אלפים לבידוד - ופגיעה קשה שחווה המשק, מעביר היום (ראשון) שר האוצר אביגדור ליברמן מסר ברור, לפיו "מכיוון שאין סגר אין גם מענק לכל אזרח". 

שר האוצר הבהיר בתדרוך עיתונאים שקיים, כי "תהיה עזרה ממוקדת לעסקים שנפגעו עקב הנסיבות, אך לא תהיה חלוקת מתנות לכל עבר. לא יהיה שוחד אלקטורלי". 

ליברמן קבע כי תפקידו הוא לשמור על "הקופה הציבורית ועל המשק במצב טוב", וטען כי "סיימנו את שנת 2021 במצב הרבה יותר טוב מאשר בשנה טרום קורונה ב-2019 בכל הפרמטרים".

בהמשך כתב ליברמן כי "אסור להיכנס לפאניקה אך גם לא לשאננות. נמשיך להעניק סיוע משמעותי ונקודתי לענפים שנפגעו כמו שעשינו עם ענף התיירות והתעופה, נפצה עסקים ומעסיקים עבור ימי הבידוד של העובדים או של ילדיהם ונדאג שהוודאות לעסקים תשמר. שמרו על עצמכם וביחד נעבור גם את הגל הנוכחי".

דברי שר האוצר הם לצנינים בעיניהם של אנשי העסקים הרבים שנפגעו מההגבלות השונות ועליית התחלואה. מוקדם יותר היום יצאו במטה מאבק החירום של פורום העצמאיים מבית ההסתדרות בדרישה: "הכירו בימי בידוד של עצמאיים ועובדיהם אחרת הולכת להיות כאן קטסטרופה! אנחנו צופים ירידה של למעלה מ- 60% במחזורים". 

רמי בזה יו"ר פורום העצמאיים מבית ההסתדרות אמר: "כמות הבידודים של העצמאיים עולה ועולה כל יום. מרבית העצמאיים נמצאים או בבדיקות או בבידודים", אמר בזה, ותהה "איך אפשר להתפרנס ככה?". לדבריו "המשק סופג ירידה דרסטית במחזורים". 

"הממשלה הולכת לאיבוד שליטה לחלוטין על הבריאות ובקצב הזה ישלמו מחיר של חיים. המדיניות של אי פיצוי תעלה הרבה מאוד למדינה, בחיי אדם, בחיי הכלכלה, בחיי העסקים", טענו במטה החירום של פורום העצמאיים. 

"אם מגבילים - מפצים. הכריזו עכשיו בהחלטת ממשלה מה יהיה הפיצוי כנגד כל הגבלה. תמנעו גל חמישי של קריסת עסקים. אני קורא לכנסת, ולוועדות החשובות האלה, להתנות הגבלות בפיצוי לאלה שיפגעו מהן", קרא יו"ר פורום העצמאיים. 

איבגדור ליברמן סגר פיצויים מענקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד