א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
גל האומיקרון

סקר: מה חושב הציבור על תפקוד הממשלה בקורונה

סקר של חדשות 12 מראה כי רוב מוחץ בציבור חושב שתפקודה של הממשלה רע בהתנהלות מול גל האומיקרון. בתשובה לשאלה האם יש לפצות בעלי עסקים שנפגעים מהמשבר הנוכחי, רוב מוחלט של המשיבים - 81% - השיבו כן ורק 12% השיבו לא

סקר: מה חושב הציבור על תפקוד הממשלה בקורונה
תור בסופר. אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע איבוד השליטה של הממשלה בניהול התפרצות האומיקרון וכן סירובו של שר האוצר לפצות את העסקים שנפגעים מגל התחלואה, סקר שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 12 העלה כי חלה ירידה נוספת בשביעות רצון הציבור מתפקוד הממשלה בהתנהלות מול גל האומיקרון, בהשוואה לגל התחלואה הקודם, גל הדלתא.

לפי תוצאות הסקר, חלה ירידה בשביעות הרצון הכוללת של הציבור מתפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה. 63% מהנשאלים ענו כי תפקודה של הממשלה רע בעיניהם ורק 34% ענו כי תפקודה טוב. זאת לעומת סקר דומה שנערך בתחילת חודש אוגוסט, שיאו של גל הדלתא, ממנו עלה כי 37% מהציבור האמין כי תפקוד הממשלה טוב לעומת 54% מהציבור שחשב כי תפקודה רע.

כשנשאלו לדעתם על מדיניות הבדיקות החדשה של הממשלה בצל העומסים הכבדים והתורים הארוכים במתחמי הבדיקות, 35% ענו כי מדובר במדיניות נכונה לעומת 58% שהשיבו כי לדעתם המדיניות אינה נכונה.

תוצאה מעניינת נוספת עלתה כאשר נשאלו המשיבים האם הם תומכים בהרחבת הגבלות ההתקהלות בשל מצב התחלואה: לפי הסקר, 65% מהנשאלים תומכים בהרחבת ההגבלות ורק 31% מתנגדים לכך. עם זאת, בתשובה לשאלה האם הם תומכים בהטלת סגר כללי בשל מצב התחלואה, 57% מהנשאלים ענו כי הם מתנגדים ורק 36% תומכים בהטלת סגר.

הנתון הגרוע ביותר שעולה מהסקר עבור הממשלה נוגע לשאלת הפיצויים לבעלי העסקים, שאלה שמפלגת גם את הממשלה עצמה. בתשובה לשאלה האם יש לפצות בעלי עסקים שנפגעים מהמשבר הנוכחי, רוב מוחלט של המשיבים - 81% - השיבו כן ורק 12% השיבו לא.

סקר אומיקרון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד