י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חֲבִי כִמְעַט רֶגַע עַד יַעֲבָור זָעַם

בעקבות המהומות: אנשי הקהילה מסתגרים בבתים

לאחר מותו הטראגי של צעיר יהודי בליל שבת בקזחסטן בעקבות ירי על מכוניתו למרות שלא היה מעורב במהומות נגד הממשלה, הקהילה היהודית חוששת מהמצב ומסתגרת. אנשיה יוצאים רק למקרי חירום. שליח חב"ד המקומי הרב ישעיה כהן מספר ומתאר את המצב ומצהיר כי הקהילה תפעל להבאתו של המנוח לקבורה בישראל

בעקבות המהומות: אנשי הקהילה מסתגרים בבתים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות מותו של לבן קוג'יאשווילי, בן ה-21 מאשדוד במסגרת ההפגנות האלימות בקזחסטן, היהודים מורידים פרופיל.

הרב ישעיה כהן, רבה הראשי של קזחסטן, מספר כי "לא היה לו חלק באלימות, הם ירו על המכונית שלו" והוסיף כי הקהילה ממתינה לאישור להחזיר את הגופה לישראל לקבורה. "אנחנו שבורים ומתאבלים". אמר לאתר Chabad.org.

הרב כהן אמר כי חב"ד ממשיכה לפעול ולשרת את הקהילות ב"מסירות נפש אמיתית, והקרבה עצמית, בתנאים הקשים אנחנו כאן יחד עם הקהילה, אנחנו נעשה הכל למען הקהילה, אנחנו לא עוזבים", אמר בנחרצות.

"זה מסוכן לצאת לרחוב יורים על אנשים ללא אזהרה, יש הרבה הרוגים ופצועים", המשיך לתאר. רשתות הטלוויזיה באירופה דיווחו כי לפחות 164 בני אדם נהרגו ו-5,000 נעצרו במהלך המהומות של השבוע האחרון, אך ההערכה היא שהמספרים גבוהים בהרבה.

הרב כהן הצליח לדבר בטלפון מאלמטי הבירה במהלך חלון קצר של גישה לאינטרנט, בשעת בוקר מוקדמת של יום ראשון, לאחר שהאינטרנט היה מושבת בימים האחרונים והשירות הטלפוני היה לעתים קרובות רק נקודתי. "חברי הקהילה היהודית לא עוזבים את בתיהם", תיאר הרב את מצב האימה, "אלא אם כן מדובר במקרה חירום".

לדבריו, אנשי החברה קדישא או שליחי חב"ד, יצאו פעם אחת ביום שישי האחרון לקבור יהודי מקומי אחד, וכך עשו ליהודי שני ביום ראשון אחר הצהריים. אף אחד ממקרי המוות הללו לא היה קשור לאלימות, ציין הרב ישעיה כהן.

ל'בחדרי חרדים' הוסיף הרב כהן ואמר: "יישר כח גדול לכל אלו המתפללים לשלום השלוחים והקהילות הקדושות במדינת קזחסטאן. המצב במדינתנו מתוח הוכרז מטעם הממשלה מצב חרום. לשלוחים ב"ה שלום. לדאבוננו צעיר בגיל 21 נורה סמוך לליל ש"ק במכוניתו, שוד ושבר בקהילה עם קבלת הידיעה המרה. הצעיר יוטס בעזרת ה' לקבורה בארץ הקודש. מחכים לאישור מיוחד לנחיתת המטוס".

קזחסטן מהומות קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד