כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חינוך ילדי ישראל

מאבק נגד ביטול מלגות לבעלי הכנסות נמוכות

כדי להקשות על הורים שומרי תורה ומצוות, שרבים מהם בעלי הכנסות נמוכות, מבקשים ארגונים מסוימים במדינת אוהיו בארה"ב, לבטל מלגות הניתנות לבעלי הכנסות נמוכות גם בבתי ספר פרטיים במטרה לאלצם להעביר את ילדיהם לבתי ספר ציבוריים

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: שלומי טריכטר

אגודת ישראל במדינת אוהיו בארצות הברית, נאבקת נגד הניסיון של ארגונים המתנגדים לבחירת בית ספר פרטי, לבטל מלגות הניתנות במדינה זו כבר יותר מ-15 שנים לבעלי הכנסות נמוכות. כידוע ציבור שומרי המצוות במדינות אמריקה נמנע מלשלוח את ילדיו לבתי הספר הציבוריים, ונעזר בחוק לבחירת בית ספר כדי לרשום את הילדים לבתי הספר הפרטיים המתאימים להם, גני ילדים, תלמודי תורה וישיבות קטנות.

הארגונים המתנגדים לחוק זה במדינות ארה"ב, דורשים שוויון מלא בכל תחום, כולל בחובה להירשם רק לבתי ספר ציבוריים ולא פרטיים. כדי להקשות עוד יותר על ההורים שומרי המצוות, שרבים מהם בעלי הכנסות נמוכות, מבקשים ארגונים אלו לבטל מלגות הניתנות לבעלי הכנסות נמוכות גם בבתי ספר פרטיים. מלגות אלו נהוגות במדינת אוהיו כבר יותר מ-15 שנים וביטולן ימנע מלמעלה מ-70,000 ילדים להורים בעלי הכנסה נמוכה את האפשרות ללמוד בבתי ספר לפי בחירתם.

כידוע הלימודים בבתי ספר פרטיים מחייבים תשלום ניכר לעומת לימודים חינם בבתי הספר הציבוריים. יצויין כי לתוכניות הבחירה בבית הספר של אוהיו היתה בעקביות תמיכה מלאה בין המחוקקים וההורים. מנכ"ל אגודת ישראל מאוהיו, הרב יצחק פרנק, אמר: "התביעה הזו, בעיצומה של מגיפה עולמית שפגעה בכל מקום גם בחינוך, היא לא יותר מניסיון מביש להפחיד הורים ממימוש זכותם לבחור את בית הספר המתאים ביותר לצרכים של ילדיהם. יש לשבח את התוכנית בת חמש עשרה שנה זו על כך שהיא נותנת הזדמנויות חינוכיות לילדים בעלי הכנסה נמוכה ולהרחיב אותה, ולא לבטלה. אף על פי שכל תביעה היא איום ושום חקיקה לא יכולה להיות מובנה מאליה, למקרה הזה, כמו ניסיונות בעבר לשלול את בחירת ההורים ממשפחות אוהיו, אין כל ערך ואנו מצפים לתמוך בהגנה של התובע הכללי מר יוסט על תוכנית המלגות".

"אגודת ישראל באוהיו נאבקה למען תוכנית המלגות מאז הקמתה, ותמשיך לעשות כל שביכולתה כדי להבטיח שעשרות אלפי ילדים יקבלו את המלגות שלהן הם זכאים".

מלגות לימודים הכנסות אגודת ישראל אמריקה אוהיו בתי ספר יהודים תקצוב בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד