כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"התייעצתי עם מומחים"

ההסבר של אולמרט לכינוי "חולי נפש" על משפ' נתניהו

משפחת נתניהו וראש הממשלה לשעבר אולמרט נפגשו היום בבית המשפט בעקבות תביעה שהגיש הראשון נגד אולמרט בגין דברים קשים שאמר עליו בריאיון | אולמרט: כיניתי אותם חולי נפש אחרי "שהתייעצתי עם מומחים שמכירים אותם"

ההסבר של אולמרט לכינוי "חולי נפש" על משפ' נתניהו
אהוד אולמרט בבית המשפט צילום: Avshalom Sassoni/POOL

בבית משפט השלום בתל אביב החלו היום (שני) דיונים בעניין תביעת הדיבה שהגישה משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט בגובה 837 אלף שקלים, על דברים שאמר נגדם בשני ראיונות.

הריאיון הראשון עליו נסובה התביעה היה לעיתונאי גדי סוקניק והשני בתוכנית אופירה וברקוביץ' בערוץ 12. בשני הראיונות אמר אולמרט: "ראש הממשלה (נתניהו), רעייתו ובנו הם חולי נפש הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי".

לפני הדיון אמר סנגורו של אולמרט, עו"ד אמיר טיטונוביץ': "הציפייה היא שיהיה דיון ענייני, רציני ומכובד, כדי שנוכל לברר את הדברים ולקדם את התביעה הזו. כעורך דין אני תמיד בעד פשרה, אני חושב שזה הדבר הטוב ביותר". על בקשת ההגנה שפסיכיאטר מטעמה יבדוק את בני משפחת נתניהו אמר: "הוגשה תביעה שמתייחסת למצבו הנפשי של התובע, כנהוג נצטרך לבדוק את זה". 

"בהקשר הנדון, צמד המילים 'חולה נפש' אינו בבחינת כינוי גנאי כלל וכלל", כתב אולמרט בכתב ההגנה והבהיר כי "לא היה מעלה בדעתו להוציא מפיו את צמד המילים הזה על מנת לחרף, לבזות ולגדף".

בפתח הדיון אמר פרקליטם של משפחת נתניהו, עו"ד יוסי כהן: "הוא (אולמרט) כתב דברי בלע איומים, גם בכתב ההגנה. אנחנו יכולים להמשיך לתבוע על דברים נוספים. הוא ממשיך להתראיין ולהגיד מילים בזויות. הוא טען כי נתניהו היה בטיפול רפואי בחו"ל, הוא כותב רשימות תרופות שהמשפחה כביכול לקחה, ובאמצעות תקשורת הוא דורש בדיקה פסיכיאטרית".

השופט עמית יריב שאל את אולמרט: "אלו אמצעים נקטת כדי לבדוק אם הדברים אמת או לא אמת". השופט גם ביקר את הזילות בשימוש במושג מחלות נפש: "אחת הבעיות שאני רואה בהליך הזה, זה שלוקחים נושא שהוא חשוב וחשוב וכאוב - של התמודדות עם מחלות נפש והופכים אותו לקרקס. אני לא מנהל בית ספר לנימוסים והליכות אבל אני חושב שהשימוש בחולי נפש, או פסיכופט עושה עוול להרבה אנשים".

אולמרט, במענה על שאלתו של השופט יריב על מה התבסס כשכינה את בני משפחת נתניהו חולי נפש, אמר: "שמעתי הקלטות של בני המשפחה, והתייעצתי עם מומחים שמכירים אותם והעידו בפניי על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה שבאופן פופולרי נקרא התנהגויות לא נורמליות מוטרפות". 

סנגורו של אולמרט הציע פשרה: "כדי להביא לסיום מוחלט - הנתבע מוכן לומר כידוע הנתבע אינו פסיכיאטר, כפי שהבהיר שוב ושוב דבריו לא היו בבחינת אבחנה רפואית. דבריו פורסמו כהבעת דעה וביקורת ציבורית שהתייחסה להתנהגותם הציבורית של התובעים ושהתבססה על דברים שאמרו לו לרבות מקורבים למשפחה ובעלי מקצוע". ראש האופוזיציה נתניהו שלל את האופציה.

 

 

אהוד אולמרט משפחת נתניהו בנימין נתניהו תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד