כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא יחזרו לבתים

נערכים לסגר? הבקשה של הכנסת ממשרד הרווחה

בקשה מפתיעה של הכנסת ממשרד העבודה והרווחה, לאשר לעובדים פלסטינים ללון בשטח ישראל במקרה של הטלת סגר, משקפת את הערכות הממשלה לקראת הטלת סגר בגל התחלואה הנוכחי

נערכים לסגר? הבקשה של הכנסת ממשרד הרווחה
חיסון עובדים פלסטינים בישראל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

האם הממשלה החליטה להיערך לסגר? ועדת העבודה והרווחה התבקשה היום (שני) לאשר לינה של עובדים פלסטינים בשטח ישראל במקרה והממשלה תחליט להטיל סגר. אם יינתן האישור הוא יהיה בתוקף לשלושת החודשים הקרובים.

אפרת רייטן-מרום המכהנת כיו"ר הוועדה ביקשה לבדוק האם ישנו אפשרות לקבוע את הצו בהוראת קבע, וביקשה ממשרד הכלכלה לשוב לוועדה עם נתונים מלאים על היקף העובדים הפלסטינים.

העוזרת המשפטית במשרד הכלכלה, עו"ד גאולה צמח, סיפרה בוועדה על הצורך להאריך את הוראת-השעה, שתאפשר במקרה של סגר לעובדים מהרשות הפלסטינית ללון בשטח מדינת ישראל. לדבריה, לא נאספו עדיין די נתונים שיאפשרו הפיכת הצו להוראת-קבע. הצו כולל ביטוח בריאות לעובדים אלו. 

בדיון בוועדה ביקש משה אבוטבול (ש"ס) להבהיר מי האחראי על בדיקות הקורונה לעובדים אלו, ומה מעמדם במקרה של בידוד, ומורן חדד, ראש ענף כלכלה ביחידת מתאם פעולות הממשלה במשרד הביטחון, דיברה על שיתוף הפעולה והתאמת נתוני חולים מאומתים ומבודדים עם הרשות הפלסטינית, ועל הצורך להמשיך לספק עובדים למעסיקים. 

 

סגר הערכות קורונה אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד