כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאה וחמישים מצבות נופצו

זעזוע בקהילות היהודיות: בית הקברות חולל שוב ושוב

בית העלמין 'לה טבלדה' בארגנטינה חולל שוב, הקהילה היהודית מאשימה את שר הביטחון של מחוז בואנוס איירס ואת ראש העירייה של 'לה מטנזה' באחריות ישירה למצב החמור

זעזוע בקהילות היהודיות: בית הקברות חולל שוב ושוב
בית הקברות היהודי צילום: באדיבות המצלם

בית העלמין היהודי 'לה טבלדה' בארגנטינה חולל שוב, וזאת לאחר שחולל לאחרונה מספר פעמים, הקהילה היהודית מאשימה את שר הביטחון של מחוז בואנוס איירס ואת ראש העירייה של 'לה מטנזה', לטענת הקהילות היהודיות, השניים נושאים באחריות ישירה למצב החמור, וזאת לאור חילול המקום פעם אחר פעם.

כזכור בראש השנה האחרון (ספטמבר 2021), למעלה ממאה חמישים מצבות נופצו וחוללו בבית העלמין 'לה טבלדה' בבואנוס איירס שבארגנטינה, מהגדולים בעולם, הסובל מגניבות והשחתות פעם אחר פעם. הקהילה היהודית בארגנטינה - 'אמיא', קראה לרשויות הביטחון במדינה להגביר את האבטחה באיזור, ולמצות את הדין עם הפושעים, אך ככל הנראה הרשויות לא פעלו.

הרב אליהו המרה, נשיא וועד הקהילות אמר ל'בחדרי חרדים: "אנו מגנים את האירוע החמור הזה, הרשויות הם האחראים לביטחון בית העלמין אנו קוראים להם לקחת אחריות לחקור את המקרה ולהביא לכל הצעדים הנדרשים לשמירת צביונו הקדוש והדתי של המקום, המקום מחולל פעם אחר פעם, ונראה שאף אחד לא עושה משהו בנידון".

חילול בית העלמין היהודי ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד