י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משבר הנטיעות

יו"ר רע"מ מאיים: "אין לנו מה לעשות בקואליציה"

מחלוקת סביב נטיעות קק"ל בנגב מובילה למשבר פוליטי בממשלה. ברע"מ זועמים ומאיימים: אם ההסכמים לא יכבדו הרי שאין לנו מה לעשות בקואליציה. ברע"מ גם הודיעו כי יחרימו את ההצבעות במליאה היום

יו"ר רע"מ מאיים: "אין לנו מה לעשות בקואליציה"
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשבר הפוליטי הבא: לאחר שלחץ פוליטי עיכב בכמה ימים סדרת נטיעות של קק"ל בנגב, הבוקר הגיעו הצוותים להמשיך במלאכה, בצעד שמעורר זעם מצד הסיעה הערבית החברה בקואליציה רע"מ לבין הנהגת הממשלה ועלול להוביל למשבר פוליטי.

מדובר בנטיעות של קק"ל ביער יתיר בסמוך לכפרים בדואים רח'מה, ח'ושם זאנה ועבדה, כשעל הקרקעות מתנהל מאבק משפטו האם הן שייכות למדינה או לתושבים. לטענת התושבים, נטיעת העצים נועדה לקבוע עובדות בשטח כי הקרקע שייך למדינה.

הבוקר (שני) הגיעו למקום צוותי קק"ל מלווים בכוח משטרתי והחלו בפעילות לקראת הנטיעות. מהר מאוד הדבר הביא למשבר פוליטי כשלמקום הגיעו חברי סיעת רע"מ ושיגרו מסר מאיים להנהגת הממשלה כי אם ההסכמים לא יכבדו הרי שאין להם מה לעשות בקואליציה.

יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס אמר במקום: "רע״מ החליטה להיות ביחד עם תושבי הנגב שכל שבוע מוצאים את עצמם מול דחפורים של קק"ל נאבקים על אדמותיהם ומקור פרנסתם".

לדברי עבאס, "רע״מ קידמה שותפות פוליטית בקואליציה כדי לתת מענה לאזרחים הערבים במיוחד בנגב. בלי זה אין משמעות להיותנו חלק מהקואליציה", לצד זאת הודיעו ברע"מ כי יחרימו את ההצבעות במליאה היום.

במפלגת הליכוד תקפו את הממשלה: "בכל יום ממשלת בנט-רע״מ יורדת לשפל אנטי-ציוני חדש. לראשונה מזה 73 שנה, חברה בכירה בממשלת ישראל מתנגדת לנטיעת עצים בארץ ישראל. בנט, תתבייש", נמסר.

מפלגת רע"מ מנסור עבאס נטיעות הנגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד