כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הדיין חשש להכריע

הוראה חריגה בחצר בעלזא: החתונה נדחתה בהוראת האדמו"ר

הרבי מבעלזא הורה באורח יוצא דופן לדחות חתונה בשלושה ימים, עקב כך שאבי הכלה יושב שבעה על פטירת אביו. כשהחתן נכנס להזמין את הרבי, הוא הבחין בשמות המחותנים - בהם הנפטר. הרבי שיגר את ההכרעה לאחד הדיינים שגלגל את ההכרעה לשולחנו של הרבי • הסיפור המלא

הוראה חריגה בחצר בעלזא: החתונה נדחתה בהוראת האדמו"ר
כלה בחתונתה. אילוסטרציה צילום: שלומי כהן, פלאש 90

בצעד נדיר, הורה היום (שני) האדמו"ר מבעלזא, לדחות חתונה לבן אחד החסידים, שאבי הכלה יושב שבעה על פטירת אביו ז"ל, שהייתה אמורה להתקיים ביום רביעי הקרוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (ראשון) נכנס החתן אביגדור וייס, בן הרה"ח ר' אברהם צבי ממנצ'סטר, עם קויטל לרבי מבעלזא - להתברך לקראת שמחת נשואיו שהייתה אמורה להתקיים ביום רביעי הקרוב, עם בתו של הרה"ח ר' פנחס קליין מירושלים, בנו של הרה"ח ר' יהונתן בנימין קליין ז"ל, שהלך לעולמו בשבת האחרונה.

כשהחתן הגיש את ההזמנה לאדמו"ר, שאל מי המחותן וענו שפנחס קליין, הבן של המנוח ר' יונתן ז"ל, שעדיין הופיע על ההזמנה שהודפסה טרם פטירתו - הרבי שאל בפתאומיות האם יקיימו את החתונה באמצע השבעה, ובכך תימנע השתתפות בני המשפחה.

הרבי הפנה אותם לדומ"ץ מהחסידות, שהוא יכריע בעניין. ל'בחדרי חרדים' נודע כי החתן ואביו פנו אל הדומ"ץ הגאון רבי אהרן זיכרמן, אבל הדיין היסס מלהכריע בעניין כל כך רגיש ואמר שזו שאלה ששייכת לרבי, האם אפשר לדחות חתונה, ושלח מכתב מפורט לאדמו"ר, ובו פירט את הצדדים ההלכתיים.

כאשר הכניסו את המכתב אל האדמו"ר מבעלזא, והציגו את החלופות הרלוונטיות, הכריע הרבי שיקיימו את החתונה ביום ראשון הקרוב, לאחר סיום ימי ה'שבעה'.

ההוראה הדרמטית של האדמו"ר עוררה הדים רבים בחסידות, זאת לאור העובדה כי האדמו"ר אינו נוהג להורות על דחיית חתונות.

כזכור, כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים', בשבת בבוקר הלך לעולמו הרה"ח רבי יהונתן בנימין קליין ז"ל מראשי המשוררים בחסידות.

הרבי מבעלזא חתונה נדחתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד