ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"לטובת הדורות הבאים"

בית הקברות היהודי היחיד במפרץ יעבור שיפוץ

בית הקברות היהודי היחיד במפרץ, בן למעלה מ-100 שנה, יעבור פרויקט שיפוץ ושיקום מיוחד | "מרכיב אחד בתכנון הקהילתי שלנו הוא להבטיח כי בית הקברות שלנו יוחזק כראוי לדורות הבאים", אמר נשיא איגוד הקהילות היהודיות במפרץ

בית הקברות היהודי היחיד במפרץ יעבור שיפוץ
בית הקברות בבחריין צילום: באדיבות המצלם

איגוד הקהילות היהודיות במפרץ השיק פרויקט לחידוש ותחזוקת בית הקברות היהודי בבחריין. בית הקברות בן יותר מ-100 שנים והוא כיום בית הקברות היהודי היחיד במפרץ

הקהילה של בחריין נחשבת למבוססת ביותר במפרץ, היא עדיין קטנה בגודלה והמטרה עם הפרויקט החדש הזה היא ליצור קרן נצחית לתחזק את בית הקברות לדורות הבאים. היוזמה תצא לדרך בחג האילנות ט"ו בשבט, ה-16 בינואר.

החיים היהודיים המודרניים בבחריין החלו בשנות ה-80 של המאה ה-19, כאשר יהודים מעיראק חיפשו אפשרות כלכלית וחיים טובים יותר והיגרו לבחריין. מאז פרחו החיים היהודיים בממלכה ובשנות ה-30 הקימה הקהילה בית כנסת ובית קברות יהודי. בית הכנסת הוא העתיק ביותר במפרץ.

בית קברות בחריין.

"כאשר אנו חוגגים את ט"ו בשבט, במסורת היהודית, שנה החדשה של עצים, אנו נוטעים עצים בבית הקברות היהודי של בחריין, אשר דומה להחזרת החיים לאלה שחיו בקהילה היפה בבחריין במשך מאות שנים. וקבעו את מקום מנוחתם בבחריין לנצח נצחים", אמר הרב ד"ר אלי עבאדי רבה של הקהילות היהודיות במפרץ. "כפי שאבותינו נטעו בדורם לטובת דורנו, כך גם אנו שותלים בדור הזה לטובת הדורות הבאים".

בית קברות בבחריין.

"במשך יותר מ-100 שנה, בני משפחתנו קבורים בבית הקברות היהודי בבחריין, ומרכיב אחד בתכנון הקהילתי שלנו הוא להבטיח כי בית הקברות שלנו יוחזק כראוי לדורות הבאים", אמר נשיא איגוד הקהילות היהודיות במפרץ, אברהים דאוד נונו.

בית קברות יהודי בחריין שיפוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד