ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ממלחמת העולם השנייה

מכתבו של חייל לאמו נמסר לאחר 76 שנים

מכתבו של חייל אמריקאי שהוצב בגרמניה במלחמת העולם השנייה, נמסר לאחר 76 שנים מאז נשלח | רשות הדואר מצאה את הכתובת של אלמנתו ומסרה לה את המכתב

מכתבו של חייל לאמו נמסר לאחר 76 שנים
כתיבת מכתב צילום: unsplash

ג'ון גונסאלבס כתב לאמו מכתב כאשר הוצב בגרמניה ב-1945, אך המכתב הגיע ליעדו רק השנה. המכתב נשלח מחייל אמריקאי שהוצב בגרמניה לאמו במסצ'וסטס, ונמסר 76 שנים לאחר שליחתו.

החייל ג'ון גונסאלבס, בן 22 באותה עת, כתב לאמו בדצמבר 1945 לאחר סיום הרשמי של מלחמת העולם השנייה, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה WFXT-TV.

המכתב לא נפתח במשך יותר מ-75 שנים, ונמצא במתקן הפצה של שירות הדואר האמריקאי בפיטסבורג. "אמא יקרה, קיבלה ממך עוד מכתב היום ושמחתי לשמוע שהכל בסדר", נכתב במכתב. "לגבי, אני בסדר ומסתדר טוב. אבל מבחינת האוכל זה די עלוב רוב הזמן".

הוא חתם על המכתב: "אהבה ונשיקות, הבן שלך ג'וני. אני אראה אותך בקרוב, אני מקווה". גונסאלבס הלך לעולמו ב-2015. גם אמו הלכה לעולמה. רשות הדואר מצאה את הכתובת של אלמנתו, אנג'לינה, אותה פגש החייל חמש שנים לאחר ששלח את המכתב.

לצד המכתב בן עשרות השנים, עובדי רשות הדואר שלחו גם מכתב משלהם לאלמנה, אנג'לינה גונסאלבס, בת 89, ואמרו ש"מסירת המכתב הזה הייתה חשובה ביותר עבורנו". לאחר שמשפחת גונסאלבס קיבלה את המכתב, הם התקשרו לדואר והודו להם. "דמיינו ששבעים ושש שנים" אנג'לינה גונסאלבס אמרה לערוץ WFXT-TV. "פשוט, לא האמנתי. ואז ראיתי את כתב היד שלו והכל. זה היה פשוט כל כך מדהים".

מלחמת העולם השניה חייל השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד