י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא היה לו מה להפסיד

ארה"ב: רופאים השתילו לב של חזיר לגבר

מנתחים השתילו לגבר חולה לב של חזיר. שלושה ימים לאחר הניתוח מבית החולים במרילנד בו בוצע הניתוח מדווחים כי מצב המושתל טוב. הרופאים מציינים כי ההשתלה הראתה שלב מחיה מהונדסת גנטית, יכול לתפקד בגוף האדם ללא דחייה מיידית

ארה"ב: רופאים השתילו לב של חזיר לגבר
חדר ניתוחים צילום: pixabay

רופאים שתלו לב חזיר בחולה במאמץ אחרון להציל את חייו, בית חולים במרילנד דיווח ביום שני כי מצבו טוב שלושה ימים לאחר הניתוח המאוד ניסיוני.

למרות שמוקדם מדי לדעת אם הניתוח באמת יעבוד, רופאים במרילנד ארה"ב אומרים כי הניתוח הניסיוני מסמן צעד במסע של עשרות שנים להשתמש יום אחד באיברים של בעלי חיים להשתלות מצילות חיים. רופאים במרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד אומרים שההשתלה הראתה שלב מחיה כמו חזיר מהונדסת גנטית, יכול לתפקד בגוף האדם ללא דחייה מיידית. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

המטופל, דיוויד בנט, שיפוצניק בן 57 במרילנד, ידע שאין ערובה שהניסוי יעבוד אבל הוא הוא היה במצב שלא היה לו מה להפסיד, ולא היה כשיר להשתלת לב אנושי ולא הייתה לו אפשרות אחרת, כך אמר בנו לסוכנות הידיעות AP.

"זה היה או למות או לעשות את ההשתלה הזו. אני רוצה לחיות. אני יודע שזו ירייה בחושך, אבל זו הבחירה האחרונה שלי", אמר בנט יום לפני הניתוח, לפי הצהרה של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת מרילנד.

ביום שני, בנט נשם בכוחות עצמו בעודו מחובר למכונת לב-ריאה כדי לעזור ללב החדש שלו. השבועות הקרובים יהיו קריטיים כאשר בנט מתאושש מהניתוח והרופאים עוקבים בקפידה אחר מצב הלב שלו.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי יש מחסור עצום באיברים אנושיים להשתלה, מה שהביא מדענים לנסות להבין איך להשתמש באיברים של בעלי חיים במקום זאת. בשנה שעברה, היו קצת יותר מ-3,800 השתלות לב בארה"ב, מספר שיא, לפי הרשת המאוחדת לשיתוף איברים, המפקחת על מערכת ההשתלות במדינה.

"אם זה יעבוד, תהיה אספקה ​​אינסופית של איברים אלה עבור חולים הסובלים", אמר ד"ר מוחמד מוחיודין, המנהל המדעי של תוכנית ההשתלות מבעלי חיים לאדם באוניברסיטת מרילנד.

ניסיונות קודמים להשתלות כאלה נכשלו, בעיקר בגלל שגופם של החולים דחה במהירות את אברי החיות, בשנת 1984, תינוק חי 21 ימים עם לב של בבון.

ההבדל הפעם נפעמים קודמות, המנתחים במרילנד השתמשו בלב של חזיר שעבר עריכה גנטית כדי להסיר סוכר בתאים שלו שגורמת לדחיית איברים מהירה. כמה חברות ביוטכנולוגיה מפתחות איברי חזיר להשתלה אנושית.

מינהל המזון והתרופות האמריקאי, המפקח על ניסויים כאלה, אפשר את הניתוח תחת מה שנקרא אישור חירום "שימוש בחמלה", כאשר למטופל שנמצא במצב מסכן חיים אין אפשרויות אחרות.

הניתוח ביום שישי האחרון ארך שבע שעות בבית החולים בבולטימור. ד"ר ברטלי גריפית', שביצע את הניתוח, אמר כי מצבו של החולה - אי ספיקת לב ודופק לא סדיר - גרם לו לא להיות כשיר להשתלת לב אנושי או משאבת לב.

השתלה לב חזיר מרילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד