י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת הנטיעות

יהדות התורה נגד מחאת הליכוד: "פגיעה בשנת השמיטה"

ביהדות התורה זועמים על חברי הליכוד שהגיעו לנטוע עצים ביער יתיר במסגרת הסערה מול רע"מ. מקלב: "מחאה לא מתירה פגיעה בשנת השמיטה"

יהדות התורה נגד מחאת הליכוד: "פגיעה בשנת השמיטה"
הליכודניקים נוטעים עץ בנגב צילום: באדיבות המצלם

בעקבות המשבר בקואליציה מול רע"מ סביב נטיעות העצים ביער יתיר, הגיעו היום (שלישי) הליכודניקים למקום ונטעו עצים במחאה. ביהדות התורה תקפו.

חבר הכנסת אורי מקלב תקף את חברי הליכוד: "פעולת נטיעת העצים שנעשית כעת בעיצומה של שנת השמיטה בדרום אסורה באיסור מוחלט על פי ההלכה". לדבריו, "מחאה לא מתירה פגיעה בשנת השמיטה".

כזכור, נטיעות שיוזמת קק"ל ביער יתיר בסמוך לכפרים בדואים רח'מה, ח'ושם זאנה ועבדה מעוררות סערה, כשעל הקרקעות מתנהל מאבק משפטי האם הן שייכות למדינה או לתושבים. לטענת התושבים, נטיעת העצים נועדה לקבוע עובדות בשטח כי הקרקע שייך למדינה.

אתמול הגיעו למקום צוותי קק"ל מלווים בכוח משטרתי והחלו בפעילות לקראת הנטיעות. מהר מאוד הדבר הביא למשבר פוליטי כשלמקום הגיעו חברי סיעת רע"מ ושיגרו מסר מאיים להנהגת הממשלה כי אם ההסכמים לא יכבדו הרי שאין להם מה לעשות בקואליציה.

יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס אמר במקום: "רע"מ החליטה להיות ביחד עם תושבי הנגב שכל שבוע מוצאים את עצמם מול דחפורים של קק"ל נאבקים על אדמותיהם ומקור פרנסתם".

לדברי עבאס, "רע"מ קידמה שותפות פוליטית בקואליציה כדי לתת מענה לאזרחים הערבים במיוחד בנגב. בלי זה אין משמעות להיותנו חלק מהקואליציה", לצד זאת הודיעו ברע"מ כי יחרימו את ההצבעות במליאה היום.

יערות קק"ל נטיעות הנגב אורי מקלב מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד