י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הגל החמישי

מנכ"ל משרד הבריאות בהנחיות לבתי החולים: הגבלות על מבקרים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הנחה היום את מנהלי בתי החולים בשורה של הנחיות חדשות במטרה לצמצם ככל הניתן הדבקות - שמאיימות על המשך המחסור בצוותי הרפואה | הגבלות על מבקרים, בדיקות קורונה לכל מטופל, ואיסור על אשפוז ילדים בחניונים | ההנחיות המלאות 

מנכ"ל משרד הבריאות בהנחיות לבתי החולים: הגבלות על מבקרים
מחלקת קורונה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאור עליית התחלואה הכללית, ובפרט של הקורונה, והחשש הגובר מפני מחסור כבד בצוותי רפואה שיחלו או ייכנסו לבידוד, הנחה היום (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש את מנהלי בתי החולים ב-שורה של הנחיות חדשות - לצמצום הדבקות בתוך מערכת הבריאות.

הדבקות לדברי המנכ"ל, "מסכנת באופן משמעותי את יכולות הטיפול שלנו בגל התחלואה ובפעילות השגרה". אש הנחה את מנהלי בתי החולים להקפיד הקפדה יתרה על מניעת התקהלויות או מפגשים לא חיוניים של אנשי צוות בבית החולים, כולל בחדרי צוות, וכן להעביר את המפגשים לסביבה ווירטואלית ככל שניתן. 

באשר להנחיות האשפוז, הנחה אש כי יש לדגום כל מטופל, בכל הגילים, בכניסתו למחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) בבדיקת אנטיגן, וכן להקפיד על כללי הריחוק ושימוש במסכות. 

עוד הנחה, כי לכל מתאשפז בבית החולים או מטופל אשר מתקבל לפרוצדורה אמבולטורית או לאשפוז יום – יש לבצע בדיקת PCR או להתבסס על בדיקה שבוצעה ב-72 שעות האחרונות.

בנוסף, ככל שמתאפשר מבחינת כוח אדם, יש לדאוג לזמינות מעבדת קורונה במשך כל שעות היממה 7 ימים בשבוע. כמו כן הנחה מנכ"ל משרד הבריאות, כי יש להגביל כניסת מבקרים לבית החולים ולאפשר מבקר אחד בלבד לכל מטופל מאושפז. 

בנוגע לאשפוז ילדים הנחה, כי יש לוודא כי המלר"ד הביולוגי יכול להכיל את מספר הילדים הגבוה הצפוי בגל התחלואה הנוכחי. כן, יש להיערך לאשפוז ילדים עם קורונה בסביבה הולמת וראויה המותאמת לאשפוז ילדים. וכן כי אין לכלול חניונים או מקומות ארעיים כמקומות אשפוז לילדים. 

קורונה אומיקרון משרד הבריאות נחמן אש בתי החולים בדיקת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד