י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד מתוך האספה

גדולי רבני השכונות התכנסו נגד תוכנית הרכבת הקלה

גדולי רבני השכונות בירושלים מכל החוגים והעדות התכנסו לאספה ראשונית נכד תוכנית הרכבת הקלה במתווה הנוכחי. חבר המינהל הקהילתי הציג בפני הרבנים את התוכנית שלדבריו תביא לכאוס רוחני ותחבורתי באזור. צפו בתיעוד מתוך הכנס

גדולי רבני השכונות התכנסו נגד תוכנית הרכבת הקלה
כינוס רבני השכונות נגד תוכנית הרכבת הקלה צילום: שמואל דריי

רבני השכונות בירושלים מכלל העדות והחוגים, התכנסו לאספה ראשונית מסוגה כדי לטכס עצה נגד תכנית הרכבת הקלה על פי המתווה הנוכחי, וכיצד לפעול נגד הגורמים שמסרבים לבטל את התוכנית - המאיימת על אלפי התושבים בשכונות החרדיות בירושלים.

בכינוס השתתפו הגאון ר' רבי חיים בונים שץ, דומ"צ גור, הגאון ר' צבי רבינוביץ ר"י באיאן, הגאון  רבי יוסף משה שניאורסון ר"י טשעבין, הגאון רבי אהרן ירחי רב שכונת מקור ברוך, הגאון הצדיק המשפיע רבי צבי מאיר זילברברג, הגאון רבי רפאל ברלין  מרבני ישיבת ראשית חכמה ומרבני שכונת תל ארזה, הגאון רבי יצחק זאב סלובייצ'יק ר"י בריסק, הגאון רבי דוד טווערסקי דומ"צ רחמסטריווקא, הגאון ר' נפתלי קופשיץ רב שכונת רוממה, הגאון רבי אהרן גאלדמינצער דומ"צ סיקוורא, הגאון רבי שלמה גשטטנר רב שכונת גבעת משה, הגאון רבי אהרן טווערסקי דומ"צ טשערנוביל, הגאון רבי יצחק דוד וילנסקי משגיח ישיבת יד הלוי, הגאון רבי משה חיים דנדרוביץ דומ"ץ גור, הגאון רבי מנחם מנדל פוקס דומ"ץ וויזניץ, כמו"כ הגאון רבי צבי וובר ביקש למסור בשמו שנמנע ממנו להשתתף באסיפה, אך מצטרף לדברים שנאמרים שם.

את הכינוס פתח הגאון רבי מנחם מנדל פוקס, רבה של שכונת רמות ודומ"צ ויז'ניץ, בנאום על חשיבות כינוס זה של רבני השכונות למנוע בכל דרך את הפרצה של הרכבת הקלה.

הרב יחיאל רודמן, חבר המנהל הקהילתי הציג בפני הרבנים את המציאות המתוכננת לאשורו - כיצד תכנית זו תביא כאוס תחבורתי ורוחני לכל האזור כולו, כשלדבריו, גם אם במקומות אחרים רכבת קלה יכולה להביא תועלת, במקרה הזה הרק"ל תביא רק לכאוס תחבורתי ורוחני חמור.

בהמשך דבריו הסביר הרב רודמן כי הרכבת תבוא על חשבון הנסיעה המהירה בקווי האוטובוסים, מה שיכריח את הנוסעים החרדים לנסוע ברכבת הבעייתית שתסיע אף נוסעים מקמפוסי האוניברסיטאות ולתחנה המרכזית בירושלים. כמו כן כן הציג בפני הרבנים את התוכנית התת קרקעית המוצעת כיום, ושתוכננה כבר לפני כמה שנים בעירייה, כשכל הרבנים שנכחו בכינוס הביעו בכינוס את דעתם כי רק למהלך כזה של רכבת קלה תת קרקעית תהיה הסכמה להמשך התווית הרכבת.

אחריו נשא דברים הרה"ח ר' חיים אלעזר לודמיר ר"מ בישיבת חיי משה ובישיבת עיון התורה, שהביא את דאגתם הגדולה של ראשי הישיבות והמחנכים, מהערבוביה בין הציבור החרדי לציבור הכללי שעלולה להיווצר ע"י הרכבת. כמו"כ הרחיב אודות הסכנות הרוחניות והחינוכיות ברכבת הקלה ומחוצה לה שעתידים להתרבות בהיקף בלתי נתפס שתוצאתם חמורה מאוד.

מנחה הכינוס חתם את הכינוס בקריאת הרבנים כדלהלן: "כפי שכבר נחתם ופורסם בעבר ע"י רבני השכונות - הקו הירוק של הרכבת הקלה המתוכנן בציר בר אילן – ירמיהו, ממגוון סיבות - מהווה פגיעה מהותית בחיי התושבים. רבני השכונות פונים גם בשלב זה לנציגי הציבור ולכל מי שיכול לסייע למנוע את ביצוע הקו, ולבדוק את הפתרון הראוי המוצע של העברת הקו במנהרה מתחת לציר בר אילן – ירמיהו".

כזכור, בשנת תשע"ו, התקיימה אספת רבנים בירושלים בהשתתפות הגאון ר' נפתלי נוסבוים, הגאון ר' יוסף חיים קופשיץ, והגאון ר' יצחק כהן, שבסופה הוחלט כי דעתם נחרצת שתוכנית הרכבת הקלה המוצעות כיום, כפי שהיא, מהווה פגיעה קשה בציבור החרדי בירושלים, ובפרט בתושבי האזור. ועל הנציגים החרדים בעירייה והנציגים הארציים, לפעול בכל הדרכים נגד התוכנית הזו של בניית הרכבת הקלה המוצעת כיום בקטע של בר אילן וירמיהו.

ואכן נציגי המנהליים הקהילתיים, יותר ממאה רבנים וכן אלפי תושבים, הביעו את התנגדותם למהלך, והנציגים החרדים התנגדו נחרצות בישיבה שהתקיימה בעירייה ב-30.3.2016, והביעו דעתם הנחרצת כי הציבור החרדי מתנגד לתוכנית זו, ודורשים מתווה של רכבת תת קרקעית בלבד. וכי רק באופן זה יסכימו להעברת הרכבת בשכונות החרדיות וזאת כדי למנוע בכל דרך את הפרצה של הרכבת הקלה.

 

הרכבת הקלה עבודות הרכבת הקלה רחוב בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד