י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת כינוס הקבינט

גל האומיקרון: אלו המלצות המומחים למקבלי ההחלטות

קבינט מומחי הקורונה דן אמש באשר להתמודדות מול גל האומיקרון - והמליצו למקבלי ההחלטות בין היתר להנחות את המבוגרים ואת האוכלוסיות בסיכון, שלא להגיע פיזית לעבודה בחודש הקרוב

גל האומיקרון: אלו המלצות המומחים למקבלי ההחלטות
שגרת קורונה בירושלים צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90

הערב (שלישי) בשעה 19:30 צפויים להתכנס חברי קבינט הקורונה (שרי הממשלה) לדיון באשר להמשך ההתמודדות עם גל האומיקרון השוטף את ישראל. אך קודם לכן, אמש, דנו חברי קבינט 'המומחים' הכולל את מומחי הבריאות. 

בתום הדיון אמש, המליצו חברי קבינט המומחים מספר המלצות למקבלי ההחלטות. תחילה ממליצים המומחים, להנחות את המבוגרים ואת האוכלוסיות בסיכון, שלא להגיע פיזית לעבודה בחודש הקרוב (ינואר). 

ההמלצה נוגעת לחודש הקרוב, מאחר והצפי שזה החודש בו יתרחש שיא הגל כאשר לאחר מכן הוא יחל לדעוך. לדבריהם, "יש לייחד לכך פיצוי כספי כדי לאפשר את היעדרותם מהעבודה לשבועות הקרובים".

באשר לאפשרות של הטלת סגר כללי - נוכח הגל ששוטף את המדינה, נטען כי "כל החברים מתנגדים לסגר גורף". זאת מאחר, ו-"תועלתו מוגבלת מול אומיקרון. כמסתמן ממדינות אחרות". 

בניגוד להתנגדות הגורפת לסגר, רוב המומחים בדיון תמכו במגבלת התקהלויות, "מידתיות", וזו לתקופה מוגבלת של מספר שבועות. המגבלות בהן תמכו המומחים, הן; הפסקת התקהלויות נרחבות בחללים סגורים, ותו סגול בפעילות בחללים סגורים. 

 

אומיקרון קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד