י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שלושה ימים ללא סימפטומים

מנכ"ל משרד הבריאות: זה התאריך בו יתקצר הבידוד לשבעה ימים

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש הכריע היום על קיצור ימי הבידוד למאומתים לקורונה ל-7 ימים, בתנאי ששלושת הימים האחרונים עברו על הנדבק ללא סימפטומים | "התוצאות שנאספו עד עתה מראות שהסיכוי לגדל וירוס חי לאחר שבעה ימי מחלה הינו נמוך" | הפרטים המלאים

מנכ"ל משרד הבריאות: זה התאריך בו יתקצר הבידוד לשבעה ימים
ניצן הורוביץ ונחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר המלצת הצוות לטיפול במגפות: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, החליט היום (שלישי) על קיצור ימי הבידוד למאומתים לקורונה ל-7 ימים, בתנאי ששלושת הימים האחרונים עברו ללא סימפטומים. 

בשבועות האחרונים ערך משרד הבריאות בדיקה בקרב כ-80 מאומתי אומיקרון, שכלל בדיקות pcr ובדיקות מיוחדות לגידול הנגיף אחת ליומיים.

לדברי המשרד, "התוצאות שנאספו עד עתה מראות שהסיכוי לגדל וירוס חי לאחר שבעה ימי מחלה הינו נמוך ועומד על כ-6%, (מתוך 15 תרביות שנלקחו לאחר יום 7 רק תרבית אחת היתה חיובית)". 

נתונים אלו הוצגו לצוות לטיפול במגפות (צט״מ), שכזכור המליץ אמש לקצר את הבידוד לשבעה ימים, במקום 10 ימים שהונהגו עד עתה. 

"לאור נתונים אלו הנחה מנכ״ל המשרד, פרופ׳ נחמן אש, לקצר את ימי המחלה, ככל שהאדם ללא תסמינים ב-3 הימים האחרונים לבידוד. במקרה של המשך הופעת תסמינים, יש להשלים 10 ימי בידוד", נמסר ממשרד הבריאות. 

ההחלטה תיכנס לתוקף בעוד יומיים, בחצות שבין רביעי לחמישי (13.1.2022). 

שר הבריאות, ניצן הורוביץ מסר לאור ההחלטה כי "המחקר שערכו מומחי משרד הבריאות מראה שהסיכוי שחולה אומיקרון ידביק אחרי פרק הזמן הזה נמוך מאוד. אנחנו לא נחייב בידוד מעבר למה שנדרש, כדי לשמור על הבריאות, וגם על המשק, החינוך, התרבות וכדי לשמור ככל הניתן על שגרת החיים לצד הקורונה", אמר הורוביץ. 

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שהכריע לקבל את המלצת המומחים, אמר: "החלטנו לקצר את מספר ימי הבידוד לאחר שבחנו את הנושא ומצאנו כי הסיכוי להדבקה מעבר לשבוע הינו נמוך. החלטה זו תסייע להמשך פעילות המשק בתנאי התחלואה הגבוהים, תוך שמירה על בריאות הציבור", כך אש. 

כאמור, מטרת ההחלטה נובעת בין היתר בשל ההבנה כי האומיקרון מתפשט בקרב האוכלוסייה במהרה, וכי סיטואציה שבה בו זמנית, ישהו מאות אלפי ישראלים בבידוד כה ארוך - יוביל לנזקים רבים נוספים על המשק הישראלי. 

קורונה אומיקרון ניצן הורוביץ נחמן אש משרד הבריאות בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד