י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עוד שוחט נעצר בב"ב • מנהל 'אגודת השוחטים' שוחרר

עוד מעצר בפרשת 'אגודת השוחטים': שוחט המתגורר בשיכון ויז'ניץ נעצר • אתמול נעצרו שני חסידי ויזניץ' • מנהל 'אגודת השוחטים' שוחרר לאחר יומיים במעצר

כלא. צילום אילוסטרציה
כלא. צילום אילוסטרציה

רשות המיסים ממשיכה בחקירת העלמות מס במגזר החרדי: חוקרים סמויים הגיעו היום (ה') פעם נוספת לשיכון ויזניץ' בבני-ברק, שם עצרו תושב שעבד כשוחט - ועל פי החשד מעורב בחשדות שנחשפו השבוע ב'אגודת השוחטים - תל אביב יפו'.

המעצר בוצע לאחר שאתמול בערב הגיעו חוקרים ועצרו לחקירה שניים מחסידי ויזניץ', בחשד למעורבות בפרשה.

בתוך כך, בית המשפט השלום בתל-אביב שחרר היום את מנהל 'אגודת השוחטים', שנעצר בתחילת השבוע, בחשד כי הקים לכאורה מערך גיוס של עובדים פיקטיביים, להם הונפקו תלושי שכר.

על-פי החשד, בשנים 2004-2012 הוציא המנהל מאות צ'קים על שם עובדים שלא עבדו כלל באגודה, אותם נהג להפקיד בחשבונותיו ובחשבונותיהם של קרובי משפחתו בהם הוא מיופה-כוח, תוך זיוף חתימותיהם של העובדים על גב הצ'קים.

השופט קיבל את הסכמת הצדדים לשחרורו, והורה על ערבות עצמית בסך מיליון שקל, ערבות צד ג' של 400,000 שקלים וערבות בנקאית או מזומן בסך 350,000 שקלים. על המנהל נאסר לצאת מהארץ.

בתחילת השבוע נפתחה החקירה הגלויה בפרשה, כאשר עשרות חוקרי רשות המסים ממשרדי חקירות מס הכנסה מרכז, ירושלים ותל-אביב, פעלו באזור המרכז וביצעו חיפושים בבתי חשודים ומעורבים נוספים ובמשרדי האגודה, במהלכם נתפסו מסמכים רבים שיש להם קשר לחשדות הנחקרים.

בנוסף, נתפסו מסמכים נוספים אצל רואה חשבון החברה.

במקביל, במסגרת הפעילות המודיעינית שביצע משרד חקירות מס הכנסה מרכז בפרשה, עלה חשד כנגד בעל עסק להמרת כסף (צ'יינג') על פריטת צ'קים במגזר החרדי.

בעל הצ'יינג', בן 49, גם הוא מבני-ברק, חשוד כי עיסוקו האמיתי הוא פריטת צ'קים בהיקפים ניכרים, פעילות אשר אינה מדווחת כלל לרשות המסים.

עם פתיחתה של החקירה הגלויה בפרשת "אגודת השוחטים" בוצע חיפוש בביתו, במהלכו נתפסו מסמכים שיש להם קשר לחשדות הנחקרים.

מהבקשה לשחרורו ממעצר בתנאים עולה, כי בשנים 2008-2011 הופקדו בחשבון הבנק של שלו צ'קים ומזומנים בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, בעוד הכנסותיו המדווחות ממשכורת על פני שנים אלה הן בסך של כ-200 אלף שקל בלבד.

עוד עולה, כי על-פי ניתוח חשבון הבנק במהלך השנים 2008-2011, הוא פרט עבור 'אגודת השוחטים' עשרות צ'קים, המסתכמים בכ-350 אלף שקל. בדיקה מדגמית של הצ'קים העלתה, כי מדובר בצ'קים שהוציאה האגודה בגין עובדים פיקטיביים, שכאמור הולבנו לכאורה אצל החשוד.

בנוסף, קיים חשד לפיו החשוד "הלבין" לגורמים במגזר החרדי צ'קים אשר יצאו למוטבים פיקטיביים, ובכך סייע להם להסוות כספים אלה ולהסתירם מרשות המסים.
אגודת השוחטים צ'יינג' ויז'ניץ מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד