כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו בהצהרה המלאה

נפתלי בנט: נגיע למיליוני נדבקים; אין מקום לפאניקה; כואב הלב

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב מסיבת עיתונאים לאור שבירת שיאי התחלואה מאז פרוץ המגפה וברקע הכאוס במדינה נוכח התנהלות הממשלה ומחדל הבדיקות | בנט לא ממש סיפק הסבר שמניח את הדעת לחוסר האונים השורר במדינה ותקף את התקשורת ואת נתניהו • צפו

נפתלי בנט: נגיע למיליוני נדבקים; אין מקום לפאניקה; כואב הלב
נפתלי בנט במסיב"ע צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ברקע שיאי התחלואה בישראל עם קרוב ל-40 אלף מאומתים רק ביממה האחרונה, קיים הערב (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים באשר להמשך ההתמודדות מול וריאנט האומיקרון ששוטף את המדינה. "המספרים הם בגובה שלא הכרנו עד כה. נגיע למילוני נדבקים. אלה יהיו שבועות קשים", קבע בנט.

בפתח דבריו התייחס למחדל הבדיקות ותירץ: "בכל העולם מתמודדים עם קשיים בבדיקות הקורונה. בבוסטון כרגע עומדים אנשים שעות בטמפרטורה של מתחת ל-0 בתורים. ובאוסטריה מקבלים תשובות של פי סי אר לאחר שבוע". 

בנט התייחס להיבט הכלכלי וסיפר: "הכלכלה ממשיכה לתפקד. אני לא רוצה לראות עסקים נסגרים, נשאיר פתוח ככל שאפשר". "אנחנו לא נשאיר את האזרחים להתמודד לבד" הוסיף בנט, "לכן, כל העובדים במשק יקבלו שכר גם על ימי הבידוד החל מהיום הראשון, כך סיכמנו מוקדם יותר עם שר האוצר", סיפר. 

בנט התגאה בכך ש"אין מדינה ששומרת על זקניה יותר ממדינת ישראל", וקרא לציבור המבוגר לנקוט משנה זהירות בשבועות הקרובים. בהמשך התייחס לתחלואת הילדים ואמר: "האומיקרון פוגע בילדים, זאת עובדה. רובם יחלו קל, אך המיעוט מבין הלא מחוסנים עשוי לחטוף את זה חזק, זה מדאיג אותי מאוד, ופשוט כואב לי הלב". אמר בנט. 

באשר לתורים הארוכים הוסיף ראש הממשלה, כי "אנחנו בישראל משיאני הבדיקות בעולם. אני יודע שמתסכל לעמוד בתורים הארוכים, אם יש משהו אחד שאני שונא באופן אישי זה לעמוד בתור, אבל הסיבה לכך היא שיש המון אנשים שנדבקו או שאנחנו חושדים שהם נדבקו", וחשף כי בקרוב יהיו עוד הקלות בעניין. 

באשר להטלת סגר, סיפר כי "ראינו בהולנד שהטילו סגר ובכל זאת יש זינוק בתחלואה. יודע שבגלים קודמים הפעילו סגר, אני לא הולך לכיוון הזה" והוסיף כי "אין מקום לפאניקה ואין מקום להיסטריה".

בהמשך מסיבת העיתונאים האשים בחריפות את ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו וסיפר: "ראיתי סרטון של מר נתניהו מכרסם באמון של הציבור באנטיגן. הוא אומר שאין לזה משמעות. זה לא רק חסר אחריות אלא אנטי פטריוטי. בזמן מערכה - מחבל במאמצי הממשלה". 

בנט המשיך והאשים גם את האופוזיציה: "חבורה של מחוללי כאוס. המצב בישראל מנוהל כמעט יותר טוב מכלך העולם".

גם לתקשורת הוא לא נשאר חייב ותקף: "אותם אולפנים שעכשיו משדרים היסטריה מוחלטת קראו לי היסטרי לפני כמה שבועות - כשאמרתי בדיוק מה הולך לקרות וכשהכנו את המדינה". כך בנט.

קורונה אומיקרון נפתלי בנט מסיבת עיתונאים הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד