ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
סאגת הגיוס

בג"צ נמנע מבקשת המדינה ודורש לחוקק תוך שבועיים

שופטי בג"צ מסרבים בינתיים לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס ומבקשים מהמדינה לעדכן האם חוק הגיוס יעלה בקריאה ראשונה עד ליום רביעי הבא (19.1) ורק אז יכריעו האם לדחות את פקיעת החוק בשלושה חודשים כפי שביקשו במשרד הביטחון

בג"צ נמנע מבקשת המדינה ודורש לחוקק תוך שבועיים
חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במענה לבקשה ה-11 של המדינה לדחיית מועד פקיעת חוק הגיוס, בג"צ נמנע מלקבל את הבקשה ומבקש לראות אם חוק הגיוס אכן יעלה להצבעה בקריאה ראשונה בעוד שבועיים כפי שהתחייבו במשרד הביטחון.

מוקדם יותר היום (שלישי) הבהירו שופטי המשפט העליון בראשות נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיותר כי הבקשה לדחיית מועד פקיעת חוק הגיוס תיבחן רק לאחר שיראו שחוק הגיוס אכן עולה בקריאה ראשונה בתוך שבועיים, עד ליום רביעי הבא, כפי שהתחייבו.

״לאחר קבלת ההודעה המעודכנת שתוגש לא יאוחר מיום 19.01.2022 - יוחלט לגבי המשך הטיפול בבקשה לדחיית מועד קיום פסק הדין״, החליטו השופטים בפסק שניתן הערב.

נציין כי ברקע המשבר הקואליציה העדכני בין רע״מ לממשלה, והאיום כי לא ישתתפו בהצבעות, ייתכן ועברת חוק הגיוס ידחה ואז שופטי בג״צ יאלצו לדחות את בקשת המדינה, כך שחוק הגיוס יפקע סופית ויעמיד את בחורי הישיבות בסכנת גיוס

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום רביעי שעבר, יממה קודם פקיעת חוק הגיוס, המדינה ביקשה מבג"צ דחייה נוספת במועד ביטול חוק הגיוס, בשל הנסיבות הפוליטיות, תוך התחייבות להתחיל את שלבי החקיקה בכנסת בתוך שבועיים שהם מבהירים כי "לנגד עיני המדינה עומדת דחיפות קידומה של הסוגיה".

משרד הביטחון הגיש את הבקשה באמצעות פרקליטות המדינה (בקשה 11 במספר מאז 2017) בדרישה לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס בעוד שלושה חודשים עד לתאריך 6.4.2022.

במשרד הביטחון נימקו, "הדיון בהצעת החוק האמורה נדחה עד להשלמת דיוני הכנסת ביחס להעברת תקציב המדינה, ולאחר מכן עד להשלמת הליך אישורם של מספר דברי חקיקה דחופים, לרבות מספר הוראות שעה בחוקים שונים שעמדו לפקוע".

חוק הגיוס בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד