כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במסיבת העיתונאים הערב

העובדות מוכיחות: נפתלי בנט שיקר לעיני הציבור

ראש הממשלה נפתלי בנט טען הערב במסיבת העיתונאים כי "באוסטריה מקבלים תשובות של פי סי אר אחרי שבוע" | מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי דבריו של בנט משוללי יסוד ומנותקים מהמציאות בשטח | "מהיכן הוא הביא את זה" סיפר תושב המדינה, "אנחנו מקבלים תשובה בדרך כלל תוך 12 שעות. מקסימום 24" | הפרטים 

העובדות מוכיחות: נפתלי בנט שיקר לעיני הציבור
נפתלי בנט במסיב"ע צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

משקר מול המצלמות? "באוסטריה מקבלים תשובות של 'פי סי אר' אחרי שבוע", כך אמר הערב (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת העיתונאים שקיים בתל אביב. אך האם הדברים שאמר בנט כתירוץ למחדל הבדיקות בארץ - משוללים מכל יסוד? מסתבר שכן. 

מבדיקה שערך 'בחדרי חרדים' נראה כי דבריו תלושים מהמציאות. "מהיכן הוא הביא שבאוסטריה מקבלים תשובות לאחר שבוע? אנחנו מקבלים את התשובה בדר"כ תוך 12 שעות מקסימום 24", אמר בזעם תושב וינה, בירת אוסטריה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. 

תושב אחר במדינה העיד כי בתו ביצעה אמש בדיקה - שתוצאתה התקבלה כבר היום, פחות מ-24 שעות מאז ביצוע הבדיקה. "כל מי ששאלתי קיבל תשובה מקסימום תוך 24 שעות", סיפר תושב המדינה. 

בנט: "באוסטריה מקבלים תשובות של פי סי אר אחר שבוע". 

כמו כן, בכניסה פשוטה לאתר לשכת הרוקחים האוסטרית ניתן לראות עדות נוספת לכך שדבריו של בנט מנותקים מהמציאות: "התוצאה של בדיקת PCR בדרך כלל נשלחת אליך תוך 24 שעות על ידי SMS או דוא"ל", נכתב באתר הלשכה. 

עדות נוספת של אתר לשכת הרוקחים האוסטרית. 

כזכור, לא מדובר בפעם הראשונה בה נתפס בנט על חם כאשר הוא אינו - דובר אמת. לפני כחודש טען בנט בפתח ישיבת הממשלה: "רק השבוע נפטרו באנגליה שני תלמידי חטיבת ביניים מאותה כיתה מ"אומיקרון", האחד לא היה מחוסן בכלל, השני היה ככל הנראה מחוסן חלקית". 

אך לבסוף התגלו דבריו של בנט כשגויים, והוא נאלץ להודות: "לפני יומיים פורסם ב-BBC ששני תלמידים בריטים מאותה כיתה חלו בקורונה ומתו זמן קצר אח"כ, בהפרש של שבוע", כתב אז בנט.

"הבוקר בישיבת הממשלה, התייחסתי לאירוע, אך אמרתי בטעות שהם חלו ב"אומיקרון" במקום לומר "קורונה". אכן, שניהם מתו לאחר שחלו בזן אחר של נגיף הקורונה, שאינו אומיקרון", הודה רה"מ. 

 

נפתלי בנט בדיקת קורונה אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד