כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
משבר הנטיעות

לפיד קורא לעצור; נתניהו מאתגר את בנט

יאיר לפיד קרא לעצור את הנטיעות בנגב ובעצם להיכנע לדרישת רע"מ ולאלימות הבדואים כלפי כוחות הביטחון, נתניהו מתערב וקורא שלא להיכנע, מנסור עבאס מגיב ועוקץ אותו ואילו השר יועז הנדל שמנסה להישמע הימני והאידאולוג דורש שלא להיכנע לבדואים ולהמשיך בנטיעות

לפיד קורא לעצור; נתניהו מאתגר את בנט
לפיד ובנט/נתניהו צילום: צלמי פלאש 90

משבר הנטיעות שגרר עימותים קשים בין כוחות המשטרה לבדואים, מביא לעימות סוער גם במערכת הפוליטית, בעוד באופוזיציה מאתגרים את ראש הממשלה נפתלי בנט שלא יעצור את הנטיעות, יו"ר יש עתיד לפיד מנסה להרגיע מהבידוד הביתי.

בהודעה ששיגר הערב (שלישי) קרא ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, לעצור את הנטיעות ולהיערך מחדש, "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור".

לדברי שר החוץ לפיד, "כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש".

בליכוד מאתגרים את הממשלה כדי שתמשיך בנטיעות, מה שמכעיס את סיעת רע"מ, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר הערב: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מייד את ההסתה של רע״מ, שותפתו הבכירה לממשלה".

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס הגיב לנתניהו וכתב: "אבו יאיר", לא רק שהסכמת להפסקת הנטיעות בנגב, אלא גם הסכמת להכיר ב-3 יישובי הנגב, ונענית לבקשתי לדחות פינוי משפ' פלסטיניות מבתיהם בשיח ג'ראח. ח"כ נתניהו, תנשום, תפנים ואולי תתקדם".

מנגד ללפיד, שר התקשורת יועז הנדל 'תקווה חדשה' מתנגד לעצירת הנטיעות: "אסור שתהיה סלחנות להתפרעויות בנגב", כתב בטוויטר והוסיף לתקוף את הממשלה הקודמת, "השקר הגדול שהתחולל פה בעשור האחרון, אובדן המשילות בנגב ובגליל והרפיסות תחת שלטון הליכוד, אינם תירוץ". הנדל הוא קרא להמשיך בפעילות קק"ל, "אנחנו בשלטון ואין לנו אפשרות אחרת מלבד החזרת הריבונות לנגב".

נטיעות בנימין נתניהו בדואים מנסור עבאס יאיר לפיד יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד