י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השירות החשאי חוקר

באה למשוך מזומן מכספומט, וגילתה שטרות עם צלב קרס

תושבת שכונת אפר איסט סייד שבמנהטן בניו יורק, הזדעזעה כשגילתה שעל המזומן שמשכה מכספומט מקומי מוטבע צלב קרס וסמלים נאציים אחרים

באה למשוך מזומן מכספומט, וגילתה שטרות עם צלב קרס
השטרות עם צלבי הקרס צילום: טוויטר @NYCRobyn

רובין רוט-מואיז, תושבת שכונת אפר איסט סייד שבמנהטן בניו יורק, סיפרה ל'ניו יורק פוסט' שהיא משכה 400 דולר בסניף צ'ייס ברחוב 86 שדרת יורק בשבת, כדי לחלק את הכסף כמתנות לרגל השנה הלועזית החדשה, וגילתה תגלית מטרידה.

"לא שמתי לב עד שהגעתי הביתה, ואז ראיתי את צלב הקרס על שטר של 100 דולר, עם חותמת הסמל הנאצי בצבע כחול עמוק. בהיתי בו כמה דקות וחשבתי שאני לא יכולה לראות את מה שאני רואה, זה היה מאוד סוריאליסטי".

בנוסף, האשה הבחינה גם בשטר של 100 דולר שסומן במה שדומה לנשר נאצי. רוט-מואיז ציינה כי הסימנים היו בולטים בכחול כהה, "זה היה אמור להיראות".

רוט-מואיז, תיארה שההתבוננות בשטרות הרגישה כמו אגרוף בטן, היא הלכה לסניף צ'ייס מאוחר יותר באותו בוקר כדי לדרוש תשובות. "רק רציתי את הכסף שילך מהידיים שלי. הייתי מוטרדת מאוד איך זה קרה? איך הכסף נכנס למכונה מבלי שאף אחד הבחין בכך?" נאמר לה שסביר להניח שהשטרות הוכנסו למכונה על ידי לקוח שהפקיד, ושמנהל הסניף אמר לה, "השירות החשאי כנראה ייכנס לסיפור".

"זה לא מקובל. סגרנו את הכספומט וחוקרים", טען נציג הבנק לאתר Upper East Site שדיווח לראשונה על הסיפור, "יש לדבר על האנטישמיות מיד, ולא נסבול אותו בשום צורה בקהילה או בעיר שלנו".

"גדלנו במשק בית ליברלי, קיבלנו את כולם", אמרה רוט-מואיז, והוסיפה, "זה פשוט כל כך מטריד. מפחיד אותי שאנחנו חוזרים לזה". רוט-מואיז אמרה שזהו התקרית האנטישמית הראשונה שהיא הייתה מעורבת בה בכל שנותיה בניו יורק, היא הייתה במרחק דור אחד בלבד ממגע ישיר עם נאצים. "אבי, כשהיה ילד קטן בשנות ה-30 באפר איסט סייד, היה מספר לי על נאצים עם חולצות חומות".

הרב אברהם קופר ממרכז שמעון ויזנטל אמר כי הוא פנה לבנק כדי לבקש חקירה פנימית. "המילה האופרטיבית לשנת 2022 היא אחריות", אמר קופר, מנהל אג'נדת הפעילות החברתית העולמית בארגון זכויות האדם היהודי ל'ניו יורק פוסט'. "צ'ייס חייב לחקור, יש להטיל אחריות על העבריין, ייתכן שאירועי המיקרו האלה יתחילו ביהודים, אך אם יוותרו ללא מענה ודאי יתפשטו לכיוון אמריקאים אסייתים, שחורים ועוד".

משיכת מזומנים כספומט צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד