י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אורח באוניברסיטת בר-אילן: האדמו"ר מקאלוב

לראשונה בתולדות אוניברסיטת בר-אילן הופיע במקום אדמו"ר חסידי - האדמור מקאלוב - והרצה בפני הסטודנטים והסטודנטיות • בהזמנה הודגש: "נא לא להביא כסף"

אורח באוניברסיטת בר-אילן: האדמו"ר מקאלוב

אוניברסיטת בר אילן מארחת דרך קבע מדענים, פרופסורים, שרים ואישי ציבור, מהארץ ומחו"ל, לשם מתן הרצאות מדעיות.

אבל אורח מפתיע כזה, דומה כי מעולם לא ביקר בין כתלי האוניברסיטה: זהו האדמו"ר מקאלוב-ארה"ב, ששהה בארץ למשך שבועות מספר, במהלכם השיא פה שני נכדים, וכך גם ביקר בשבוע האחרון לבר אילן, "למפגש אישי מרתק וייחודי לקבלת ברכות, עצות והכוונה למיצוי הפוטנציאל והגשמה עצמית", כלשון ההזמנה לסטודנטים.

בימים בהם הקיטוב בין החברה החרדית לישראלית הולך ומתרחב, היה המפגש ראש גשר חשוב להדברות ולמציאת מכנה משותף.

המפגש יועד לכלל הסטודנטים והסטודנטיות, והמודעה שהזמינה את התלמידים להשתתף במפגש, מטעם מוסדות קאלוב משכנעת אותם לבוא אל המפגש בו ישתתף האדמו"ר ונוקטת בגוזמאות מופלגות וכי 'מאות אלפי יהודים נושעו מברכותיו ועצותיו ביותר מששים מדינות ברחבי העולם'.

בשולי המודעה, מספרת אגודת חסידי קאלוב על ייחוסו של האדמו"ר ועל כך שהוא כבר נודד למעלה משלושים שנה ברחבי העולם, במטרה לחזק, לייעץ ולעודד, גברים ונשים, מכל העדות והחוגים: "אלפים שהגיעו אל האדמו"ר, מספרים על חוויה חד פעמית של שיחה החודרת לנבכי הנפש, שיוצאים ממנה מחוזקים בשמחה, עם תקווה ופתרון לכל בעיה וכל זאת ללא שום תמורה כלל". נאמר במודעה. גם בשולי ההזמנה נכתב באותיות גדולות למי שמפקפק, האם אין מטרת האדמו"ר, לגייס כספים במסגרת זו: "נא לא להביא כסף".

במפגש עצמו נכח ציבור גדול. הסטודנטים שלא הורגלו לראות אדמו"ר שזקנו הלבן יורד על פי מידותיו, לבוש קפוטה כחולה, משדר עממיות ומדבר מלב אל לב. השיחה עסקה בנושאי יהדות שונים וקידש שם שמים, כפי שהמארגנים מספרים. הקהל היה מרותק ובסופו של דבר, רבים קיבלו על עצמם להתחזק ביראת שמים.

משם המשיך האדמו"ר לראש העין כדי לקבל קהל. הרה"ג רבי דניאל זר, היה זה שאירח את האדמו"ר במקום. "אלפיים איש עברו אצלו במהלך שעות אלו, אותם קיבל במשך הערב והלילה עד לפנות בוקר", מדווחים הגבאים.
קאלוב אדמו בר אילן כסף ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד